vragen over het model-bestanden en simulator

T

trashbox

Guest
Hi .. Hoe gaat het? Ik wil een 2.4G LC-VCO op basis van PLL ontwerp als een interest (geen tape out). Dus ik een aantal vragen over het model-bestanden en simulator hebben. 1) Er zijn inductor, varator en weerstand in mijn circuit. Als ik wil dit circuit te simuleren, moet het model bestand zijn inductor, varator en weerstand parameters naast PMOS NMOS parameters? 2) Als ik mixed-mode-bestanden (niet RF procesmodel en er zijn slechts PMOS en NMOS parameters in mijn model) om mijn circuit te simuleren, wat de simulator te doen? De simulator zal optreden de spoelen, varators als ideale component? 3) Hoe RF-model-bestanden als de praktijk te krijgen? 4) Wat is het verschil tussen HSPICE en SpectreRF (of @ DS)? In mijn bedrijf, HSPICE de belangrijkste simulator.but ik ken SpectreRF (of @ DS) is de dominante simulator in RFIC. Bij een woord, HSPICE is niet geschikt voor welke frequentie bereik? Heel hartelijk bedankt.

1 +2. Over de passieve componenten: je kunt er zeker van zijn dat als er geen specifiek model is opgegeven, wordt de simulator zal ze te behandelen als ideaal. Maar voor meer ingewikkelde apparaten (dioden, varactors, ...) er is niet zoiets als een ideaal model. Alleen een goede, snelle en eenvoudig model en een beter model dat meer simulatie tijd nodig hebben. De eenvoudige model zal moeten minder parameters te worden ingevuld, maar deze moeten worden gespecificeerd. Hoe anders definieer je de capaciteit-spanning relatie voor verschillende varactors? 4.HSpice is een tijdsdomein simulator, maar een zeer efficiënt is. SpectreRF / ADS kan meer simulatie soorten dan HSPICE. Voor RF-ontwerpers is het een gangbare praktijk om het ontwerp in het frequentiedomein in plaats van de tijd domein. SPectreRF / ADS bieden dergelijke extensies. Dus, het gaat niet om de operationele frequentie. Het gaat om de simulatie type.

voor een dergelijke RFIC blokken, moet u hebben onchip condensatoren (MIM bijvoorbeeld), inductoren en weerstanden (vooral als ze zijn niet lineair, zoals NWELL), en varactors. als u hebben ze niet, dan is de simulatie-uitkomsten met ideale modellen of voorspelde die kunnen tuning bereik en faseruis understimate. HSPICE kan niet simuleren faseruis, om deze reden het grootste deel van de ontwerpers werken met specttre of @ DS die dat kan doen door harmonisch evenwicht simulatie. omdat het apparaat afmetingen voor de oscillatoren zijn erg klein (ten opzichte van andere blokken, zoals LNA en PA) is het mogelijk om gebruik te mixed mode-model, ook de modellen voor RF-transistors in design kits zijn alleen voor grote transistors misschien te wijten aan difficalty in accurate Measurment! BEST!

Hoi, RightNow de HSPICE bieden nieuwe functie, zodat noemen "HspiceRF", die de hamornic balans motor hetzelfde als @ ds heeft. De HSPICE RF is niet commercieel nu klaar, maar u kunt uw lokale Synopsys FAE contact te krijgen de laatste informatie incase uw bedrijf doen alleen de HSPICE hebben. Raymond

Voor het model van de passieve element, het hangt af van specifieke technologie. Voor de weerstand, zoals poly weerstand, het merendeel van de CMOS-proces zijn eigen model. (Natuurlijk kunt u nog steeds gebruik maken van de ideale een) voor de inductor, slechts enkele technologie met sth, zoals RF-optie cantain model in. en ze hebben een zekere beperking suchas inductantie waarde of de Q-waarde.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back