Vragen over analoge macht ringen

S

stormwolf

Guest
wanneer chip analoge en digitale blok blok, hebben twee power ring, een voor analoge en de andere voor digitale. Heeft de twee power ring nodig schild? En de analoge blok is klein, de analoge power ring net om analoog te blokkeren? elke analoge blokken moet nodig bewaken ring? bedankt!

Hallo stormwolf, Normaal, Marcos (analoog) hebben de macht ringen om hen heen.

analoge power ring laten kern (digitale) is vrij van ruis van analoge deel.

Ik heb enkele opleiding, en ik zie dat op die opleiding, analoge voeding op digitale kracht, en ik ben in verwarring dat alle boek zei dat analoge bevoegdheid moet vermijden verbinden met digitale macht om ruis te voorkomen. Heeft ik nodig om een analoge power ring toe te voegen rond de kern?

Hoi, Het is gebruikelijk voor analoge IP om te waken ringen erin. Een bewaker ring beschermen de analoge IP van digitale nosie. Het is ook belangrijk als de analoge IP is op verschillende spanning. De bewaker ring bestaat uit diffusie, goed en metaal (meestal metaal 1). Voor de mix-signaal lay-out, is het niet nodig om een power (metalen) ring rond de analoge IP-run. U doet dit als u de stroomvoorziening van het IP, en niet voor isolatie. Het is echter goed om een kloof tussen tussen de analoge en de digitale IP-lay-out. Merk op dat dit niet altijd nodig is als het ontwerp van het IP kan een breed guard ring rond het hebben, en dus de Digtal lay-out kan niet dicht bij de analoge circuit. Er is ook zorg van het pad de macht ring (dit is het pad kracht die rijden de digitale uitgang, en ook voor ESD-bescherming). Het is een gangbare praktijk om de pad de macht ring tussen de digitale en analoge domein breken. Breek het fysiek of met een diode-breaker cel. Het is duidelijk dat de macht heeft om uiteindelijk te sluiten. Dit gebeurt meestal op de printplaat. Hoe verder deze verbinding, hoe beter de kracht isolatie. Dus, er zijn nogal wat type "power ring" hebben we het over. Ze zijn verschillend en moet niet verward worden in een discussie. Regards, Eng Han www.eda-utilities.com

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back