vraag

F

fatma1000

Guest
basec vraag

wat is de relatie tussen wavelengt en puls breedte en wat is FWHM
groeten

Als je probeert te zeggen pulsbreedte die zichtbaar is op Oscilloscoop zeggen ....
Dan is er geen relatie ... de relatie is met de frequentie niet pulsbreedte ... i dont think theres een andere relatie

FWHM = volledige breedte halve hoogte,,, voor zover ik kon herinneren in de verhouding van macht (intensiteit) vs golflengte (frequentie) u krijgt de difrence tussen de twee waarden van de golflengte (freq.) waarbij het vermogen (intensiteit) wordt gelijk aan de helft van de maximale waarde, eigenlijk ben ik niet zeker dus probeer het opnieuw controleren.
groeten

Hallo,

In de optische gemeenschap is het altijd iets van een debat op aan wat je definiëren als een puls breedte.Hoewel veel mensen zich abonneren op de volledige breedte van de puls op de helft van de maximale piek anderen zullen bepalen hun toepassingen puls breedte, gemeten op de (1 / e) punten.Mijn zelf heb ik altijd in de FWHM kamp.Maar ik kan zien waar anderen zou willen de meting beneden te laten vallen waar het signaal is nog steeds zeer aanwezig op de 1 / e punten.Dit heeft wel tot gevolg dat de puls breedte groter is dan het zou zijn gemeten op FWHM.Als de puls wordt gausian in de natuur kan dit een groot verschil zijn.Als de pols is meer een "hoge hoed" of vierkante impuls zal dit weinig verschil in pulsbreedte.Zoals de meeste dingen het hangt af van uw aanvraag.

Succes

dfullmer

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back