[Vraag] WCDMA Bandbreedte

• Thread starter currentmirror2000
  • Start date
C

currentmirror2000

Guest
Hi all,

In WCDMA, de chip is 3.84MHz en de kanaalscheiding is 5MHz

die een ik zou kiezen voor het gebruik als bandbreedte voor de berekening van het lawaai cijfer?3.84MHz of 5MHz?

dank bij voorbaat!

Het lawaai cijfer wordt gemeten door het integreren van geluid macht over het volledige ontvangen signaal bandbreedte van 3,84 MHz met een afgedekte filter.
3.84MHz is het kanaal bandbreedte en 5MHz is het kanaal spatiëring.
Receiver gevoeligheid volgens 3GPP spec wordt gemeten in dBm/3.84MHz.
In de GSM-zender Bandbreedte is 180kHz en kanaalscheiding is 200kHz.

vfone schreef:

Het lawaai cijfer wordt gemeten door het integreren van geluid macht over het volledige ontvangen signaal bandbreedte van 3,84 MHz met een afgedekte filter.

3.84MHz is het kanaal bandbreedte en 5MHz is het kanaal spatiëring.

Receiver gevoeligheid volgens 3GPP spec wordt gemeten in dBm/3.84MHz.

In de GSM-zender Bandbreedte is 180kHz en kanaalscheiding is 200kHz.

Er zijn 0.5dB verschil in Noise Floor tussen 180kHz en 200KHz BW.
Gevoeligheid voor een meting zou geen groot verschil tussen deze twee BW omdat toch heb je nog ander ~ 10dB marge om het Noise Floor aanzienlijk lager dan de vereiste gevoeligheid niveau.

GSM nodig Noise Floor =-102dBm 10LOG (180000) 10 = -164.5dBm/Hz

DECT heeft hetzelfde verhaal.

zodat je in GSM-en DECT kunnen we gebruik maken van het kanaal spatiëring dat de bandbreedte voor de berekening van het cijfer ongeveer lawaai en WCDMA we gebruik maken van de chip-tarief in plaats van het kanaal spatiëring dat de bandbreedte voor de berekening van het lawaai figuur.Heb ik gelijk?in feite, ik heb ook de gegevens voor WCDMA ( chip tarief), GSM-en DECT, wat is dit?Waarom kunnen we geen gebruik van de gegevens tarief als de bandbreedte?

Voor GSM / DECT kunt u ongeveer het kanaal spatiëring voor NF meting, maar ik weet niet waarom je niet gebruik van het kanaal bandbreedte, nu als je weet wat er over.
In WCDMA (omdat is spread spectrum) de chip rate dicteren het kanaal BW, en niet de gegevens tarief.

vfone schreef:

Voor GSM / DECT kunt u ongeveer het kanaal spatiëring voor NF meting, maar ik weet niet waarom je niet gebruik van het kanaal bandbreedte, nu als je weet wat er over.

In WCDMA (omdat is spread spectrum) de chip rate dicteren het kanaal BW, en niet de gegevens tarief.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back