Vraag van het spectrum te wijten aan het inschakelen van mobiele GSM-telefoon.

S

switching

Guest
Vraag van het spectrum te wijten aan het inschakelen van mobiele GSM-telefoon.

Wilt u zo vriendelijk mij uitleggen wat de reden voor het verschil tussen signaal meting met VN-signaal meten?

Op de VN-signaal modus, mijn mobiele GSM-telefoon is in test-modus die alleen zender werkzaam is, het spectrum te wijten aan de overschakeling van /-400kHz heeft ongeveer 6 ~ 8dB marge op de hele DCS band.
Op signaal-modus, sluit ik de mobiel met GSM-test set en controleer het spectrum te wijten aan de overschakeling van /-400kHz, vonden we er slechts ongeveer 0 ~ 2dB marge op de hoge band.bijv. kanaal 885.

GSM test set: CMU200.
Ik kan bevestigen proefopstelling is in normale toestand en in kalibratie datum.

Op de oude PCB-versie, zijn er de goede marge 6 ~ 8dB of in signal-modus of in de VN-signaal modus.

Nieuwe PCB's en PCB's zijn oude inbedding een software-image.

Geen DC-DC, nr. LCD, alleen GSM-kernel circuit (BB & RF)
Ik heb gecontroleerd alle controle signaal, geen verschil tussen signaal-modus met VN-signaal modus.(timming & signaal kwaliteit)

Geen manier kan ik nu doen, wie kan mij wat suggestie?

Bedankt!

Het eerste ding dat je om te controleren of een verschil tussen PA speedramp signaal in de signalering modus en niet-signalering modus.Zou een bug in de radiocode dat vraagt voor verschillende ramps (Look-Up Table) in verschillende testtoestanden.Dit is een zeer ongewone situatie, maar kan een mogelijkheid.
Ten tweede, als het uitgangsvermogen voor elke PCL is te controleren dezelfde test voor verschillende modi.
Als het uiteenspatten vorm, timing en uitgangsvermogen zijn hetzelfde voor de verschillende vervoerswijzen te testen, wordt geen verschil voor Transient Spectrum.

Hi:

Naast de punten die door vfone, kan worden kun je verdere controle twee dingen:
1.Elke PA's VCC (zoals VBAT ..) bleek een piek tijdens de pre-TX barsten?
2.Elke rimpel op PVT modulatie rimpel?

Zo ja, pls mij informeren de sympton, en ik zal proberen om u opmerkingen.

Groeten,

Is dit alleen gebeuren onder de macht niveau 0 of alle macht niveau.
Als enige macht niveau 0 heeft dit onderwerp, kijk dan op de Tx macht in link-modus.
Misschien is de PA is verzadigd in hoge kanaal.
Gelieve te reserveren ten minste 0,5 dB marge voor de doelgroep macht.
Ex: als doel 30dBm macht is, moet u fine-tunen PA matching aan Max uitgangsvermogen is 30,5 dBm voor alle kanalen, en mantain macht vlakheid voor alle kanalen indien mogelijk.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back