Vraag over spanning volgeling

E

EDA_hg81

Guest
Ik heb geconfigureerd een op-amp als een spanning volgeling.

Het probleem is wanneer de ingang is 150mV de output is 880mV.

Is dit probleem in verband met de input offset spanning, input bias stroom of input offset huidige?

De spanning volgeling doesn t have any winnen?Hoe dit kan gebeuren?

Hoe kan ik dit probleem oplossen.

Bedankt.

Moeilijk te beslissen zonder te weten voedingsspanningen en OP type, maar de OP kan worden geëxploiteerd buiten is ontworpen ingang of uitgang spanningsbereik.

Het is een spanning van 5V volgeling met enkele voeding.

De op-amp is LT1806 / 7 spoor naar het spoor op-amp.

Hey deze opamp specificeert 5UA bias stroom (van de opamp-ingang) op 150mV common mode spanning in typisch geval.Dus als je een weerstand van 150K besturen van de input hebt, krijg je 750mV.Dus je shouldnt verbaasd als u 900mV zien op de uitgang.Met deze opamp, de bron impedanties (op zowel de input) moet zeer laag zijn.

Wat u zegt is juist.

In spanning volgeling configuratie.

De inverterende ingang wordt aangesloten op de uitgang van de opamp en inverterende ingang wordt rechtstreeks aangesloten op de uitgang van de bron.

De output dreigement van de bron moet zeer laag zijn.Ik weet t het is het probleem met input bias stroom.

Bij de ingang is 3.5V op de versterker uitgang correct is, is het 3.5V.

Maar als input 150mV, op de versterker uitgang is 850mV.

Heeft u ideeën over hoe deze fout spanning annuleren?

Bedankt.

Met deze opamp., Cant je weg met deze fout.De offset stroom is in de orde van partijdigheid huidige dus zelfs als u probeert om de weerstanden op beide armen wedstrijd., Zul je nog steeds houden aan de fout.Je moet het verminderen van de rij-impedantie of wijziging van een opamp die bias stroom in de pA bereik heeft.

Gebruik osciloscope te controleren stabiliteit zelfs OPA is aangegeven als stabiel op de eenheid te krijgen.

Ja, oscillaties worden reden voor de DC-offset.In het algemeen kunnen dit soort hoge snelheid versterkers niet worden geëxploiteerd zonder effectief omzeilen direct bij het onderdeel.Ook moet een capacitieve belasting of langer sporen niet worden aangesloten zonder een reeks beëindiging (bv 50 Ohm) op de versterker.Trillingen zou tonen meestal door toegenomen stroomverbruik, kunt u uw vingers branden bij de controle van het apparaat temperatuur.

EDA_hg81 wrote:................

De inverterende ingang wordt aangesloten op de uitgang van de opamp en inverterende ingang wordt rechtstreeks aangesloten op de uitgang van de bron.

De output dreigement van de bron moet zeer laag zijn.
Ik weet t het is het probleem met input bias stroom.

Bij de ingang is 3.5V op de versterker uitgang correct is, is het 3.5V.

Maar als input 150mV, op de versterker uitgang is 850mV.

Heeft u ideeën over hoe deze fout spanning annuleren?

Bedankt.

Dank u allen.

De input van deze versterker is op DC koppeling.

De DC input range is van 3.5V tot 150mV.

Bij de ingang is 3.5V, de opamp uitgang 3.5V.

Maar als input 150mV, de output is 880mV.

De inverterende ingang wordt rechtstreeks aangesloten op de uitgang van de sensor en ook verbonden met de grond door een 47K weerstand parallel aansluiting volgens referentie-ontwerp.

Maar ik gebruikte opamp LT1807 is verschillend van referentie-ontwerp.

Quote:

LVW

Dank u voor uw vraag.

bias de inverterende terminal correct.

Ik heb echt geen idee over hoe om vertekening de spanning volgeling, laat het me weten.

Zonder extra attributen moeten, DC meting worden aangenomen, zoals alle respondenten deed.

Controleer eerst uitgangsspanning als input 2V.Als uitgang is niet 2V dan ingevoerd sommige compenseren en demping aan de "volger".Als volgeling correct werkt, tot een bepaald input niveau en vervolgens fout gaat dan stabiliteit te controleren op dit niveau.

Ik denk dat "saro_k_82" juist is.

Ik zal proberen een ander soort op versterker met een veel lagere input bias stroom.

Ik zal ook controleren of de stabiliteit van dit circuit.

Thank you all so much.

De figuur toont de referentie-ontwerp ik heb verwezen.

De versterker op ze gebruiken bijna dezelfde input bias stroom als LT1806 / 7.

Wat is het doel van C32 en R15?

Willen ze R15 en C32 te gebruiken om de inwendige impedantie lager?

Bedankt.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back