Vraag Over Simulink Simulatie van Delta-Sigma Modulators

N

naalald

Guest
Hi All,
De bijgevoegde zijn de Simulink-model van een 1e orde delta-sigma modulator en haar resultaat.Maar wanneer ik de output FFT en SNR van mijn model met die van Schreier gereedschapskist voor een 1e orde modulator met OSR = 32 en voor dezelfde ingangen, zie ik dat de resultaten verschillend zijn.Ik heb 28,5 dB SND en Schreier gereedschapskist heeft 41,6 dB SNR.
Kunt u me helpen uitzoeken waar is mijn fout en waarom krijg ik dit slechte SNR?
Thanks a lot.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

waarom de drempel van quantizer is 0,5?Ik denk dat het moet worden 0.

Hi jiangxb,
Hartelijk dank voor uw antwoord.Dat komt omdat de output niveaus van de Quantier zijn 0 en 1 en ik hebben om te selecteren 0.5 voor de drempel.In feite In Simulink is er geen flip-flop, dat haar uitgangen zijn -1 en 1.Denkt u dat dit niet werkt?

Ik denk dat de oorzaak is de setup van quantizer drempel.Ik stel voor dat de vaststelling van de common-mode waarde 0 en het gebruik van teken als quantizer.

Bedankt voor uw antwoord.
Maar als ik het gebruik van het teken-functie voor de quantizer, hoe kan ik de simulatie van de bemonstering?Hoe kan ik de overbemonstering verhouding?Er zou geen klok in het circuit dan!

De modules in Simulink hebben optie - bemonsteringstijd, het
is het omgekeerde van bemonsteringsfrequentie.ingesteld sinewave frequentie van modulator in signaal bandbreedte.je moet niet ingesteld overbemonstering koers die wordt gebruikt in de slachting filter alleen.

Dankzij jiangxb,
Je had gelijk.Nu heb ik veranderd quantizer en gebruikt een teken functie, het resultaat is veel beter.Maar als ik kan geen definitie van het begrip klok goed, het resultaat nog te verbeteren (I gedefinieerde functie in plaats van de quantizer zoals hieronder).Door het veranderen van de overbemonstering rantsoen een beetje, de SNR veranderingen veel.

De functie die ik gedefinieerd voor de quantizer:

functie y = FCN (U, clk)

indien clk
if u <0
y = -1;
anders
y = 1;
eindigen
anders
y = 0;
eindigen

De bijgevoegde is de nieuwe resultaten, die zijn veel beter dan de vorige.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

je moet niet ingesteld klok omdat ze discrete-tijd zelf.ingesteld MONSTER TIME van een module en -1 voor anderen (-1 voor geërfd).

Bedankt.
Ik gebruikte een teken blokkeren in plaats van het definiëren van een functie en ook ik geëlimineerd de klok begrip en gebruikt het monster tijd van de bron blok.De resultaten zijn beter nu.
Thank you very much for your help!

Hi All,
Ik vind dit onderwerp heel interessant als ik probeer op te bouwen van een model voor 1e en 2e orde sigma-delta modulatie.Ik begon met behulp van Simulink en ik vraag me af of er iemand kan me helpen.
Bedankt

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back