vraag over sigma delta ADC

A

Avinash

Guest
we weten allemaal dat delta-sigma ADC bestaat uit twee parts.one is modulator en een id decimator.we krijgen enkele bit streams op modulator otput op oversampling frequency.but hoe krijgen we de 16bit otput eindelijk.

Om Retrive de 16 bit-uitgang kunt u de Decimator filter.Het is voor zowel de reduicing quantisatie lawaai en het regelen van de 1 bit stream in woorden.
Ik denk dat je meer informatie over decimering filter in het gele boek van Temes, of op het bord (bijvoorbeeld ftopic98285.html vinden)
Hope it helps

Ik weet dat we Decimator filter kan gebruiken om iets word.but ik in aanmerking wilde weten hoe het fenomeen gebeurt

Sorry voor het niet duidelijk genoeg.Ik zal proberen om meer details.
Alvorens dit te doen de werkelijke decimering, je filter het signaal.Het filter is een combinaison van digitale multiplicatoren, adders, en vertraging (een MAC in een DSP).Eerst de 1-bit stream gaan en zeggen is vermenigvuldigd met 2.Je hebt dan een 2-bits woord.Als u na het integreren (adder dealy), moet u meer dan 2 bits ...en zo verder.Tot slot kunt u de gewenste grootte.Merk op dat als u ondermaat de woorden in het filter, je los resolutie.Als u oversize, heb je nutteloos hardware.
Hope it helps
groeten

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back