Vraag over RFID.

Y

yolande_yj

Guest
Hoi, Ik ben een newbie in RFID.Ik heb vragen:

1.Sommige RFID werken bij frequentie van minder dan 1MHz, waarom noemen ze "RF" ID?
2.Wat is de criterial van de selectie van de frequentie voor de RFID?of wat is de relatie tussen transmissie-afstand, verlies, absorptie, het stroomverbruik en de frequentie?

Hoi,

1) voor RFID, maar dat betekent niet de draaggolffrequentie is zeer hoog.In feite zijn de meeste RFID is gelegen in het lage frequentiegebied (<100MHz).Vanaf dit punt misschien kunnen we noemen het draadloze of contact opnemen met ID-less is meer redelijk.RFID is gewoon een naam voor.

2) Voor het frequentiegebied, momenteel hebben we nog veel van de normen voor RFID.bijv. ISO / IEC 14443, is een goede standaard voor 13.56MHz midfond contactloze kaart.Door deze normen, moeten de developement deze normen te volgen, anders niemand uw product koopt.Voor het verlies, afstand, kracht, frequentie en de fysieke laag signaal formaat, elke norm specificeert deze in detail.Ook elke norm heeft zijn FOM en de toepassing veld.U kunt lezen wat de normen of nog wat boeken over RFID om het idee te krijgen.Dank u.

Hi alanphydenics, heel erg bedankt.
Mijn collega heeft een dergelijk idee: het ontwerpen van een transponder die wordt aangedreven door de radio signaal van de lezer, de transponder, die is geïmplanteerd in een dierlijk lichaam, iets heeft een eenvoudige sensor monitoring, de temperatuur bijvoorbeeld, stuurt het sensing data de lezer wanneer de lezer komt in de buurt.

Dus kan de transponder genoeg voeding voor de sensor circuit, en de trnasmiter die terug stuurt de gegevens?Is er een product doet een vergelijkbare functie in de markt?Als de stroom is geen probleem, dan frequcny die geschikt is voor deze toepassing?Als de frequentie is laag, de grote antenne is dus niet mogelijk om te implanteren in een lichaam.Als de frequentie is hoog (GHz), dan is de absorptie door het lichaam is hoog, en de zender de macht zou hoog moeten zijn.Dus, is dit idee mogelijk?

alles is mogelijk als u de theorie staat voor, maar waarom niet met behulp van Thermo Life
om energie te krijgen elektriciteit in plaats van het radiosignaal energie?

In de begindagen van de gebruikte kabel helften van een pot kern voor inductieve koppeling.Een daarvan was net onder de huid van een proefdier.De andere werd gehouden naast het op de buitenkant van de huid.

Dit overgedragen genoeg kracht om de macht van de elektronica in het dier, ook de zender.

Ik heb gehoord van dergelijke methoden voor het opladen van de batterij van voorwerpen in de mens, zoals hart-stimulatoren.

De RFID-term werd oorspronkelijk voor seriële genummerde transponders.Oorspronkelijk werd het gebruikt voor de deur sleutels.Wanneer de prijs lager is geworden werd het gebruikt voor stockruimte inventaris bijhouden.

Transponders zonder serienummers (een beetje van gegevens) werden gebruikt voor de beveiliging van de winkel merchandise.Veel van de bovengenoemde methoden die worden gebruikt vroege 'veld verstoring sensor "methoden waar de mobiele deel gekoppeld aan het vaste gedeelte en een brug overstuur circuit.

Ja, binnenkort zullen ze worden ingeplant in mensen ...best gekToegevoegd na 1 minuten:Wacht, ik neem dat terug, zijn ze reeds toegepast in bepaalde samenlevingen / kleine delen van steden - binnenkort wereldwijd verspreid wanneer de gelegenheid zich voordoet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back