vraag over RF Push Pull versterker!

B

bobytronic

Guest
Hoi,

In het klassieke push-pull eindversterker met 2 N-Chanel MOSFET en een breedband transformator 1:1, Hoe kan ik bepalen de GAIN met dit soort versterker?Met vriendelijke groet
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Hi, een zeer ruwe benadering, zou zijn dat het uitgangsvermogen is

RL * I ^ 2, waar ik = 75V/10.

Ik heb ongeveer de koppeling gelegd tussen de factor K transformatoren gelijk is aan 1, maar het moet eerder worden somwere 0.5 <k <1.

Output impedantie van Transistor (BJT voor ten minste het is altijd minder dan 50 ohm) is altijd laag denk ik.Ik hoop Het is hetzelfde als voor MOSFET.Ik heb niet mijn referentie naast me ...

Wat voor de input macht, kunt u een ruwe schatting dat uw bron impedantie perfect is afgestemd op de PA ingangsimpedantie. (R_source = R_in)
Dus zo zou het moeten worden als je U_source uw U_in hebben dan wordt U_source / 2 en uw I_in is U_source/2R, zodat uw P_in zal worden
U_source ^ 2 / 4 * R.

Maar je gevraagd om de winst: P_out / P_in, dus je moet beslissen hoe hoog ingangssignaal is genoeg.

Kan iemand halen de bal ?.....
groeten,
StoppTidigare

Hoi, bedankt voor uw antwoord!

Ik begrijp niet alles wat je zegt ...waarom 75/10???Waarom 10?

Ik wil een sinusoïdale spanning 70V RMS hebben op een 50 ohm Load (RL).Dus, op volle kracht (98 W) Ik heb een huidige belasting van 1,4 A. (RMS).that's right?

Nu, de enige oplossing heb ik gevonden het ontwerpen van een
/ hoge spanning /
/ High power /
/ input signaal tussen 1Mhz & 5 Mhz /
is dit soort topologie: dit is de klassieke breedband eindversterker voor radio-antenne.

Ik weet dat de voeding in het midden stip van de output transformator (ferrietkern) is de grens van de hoge spanning ik kan leveren aan de belasting!
Ik weet het berekenen van de beste reactantie van deze transformator (Xp op fmin = 5 * RL) .... L = Xp / (2 * pi * Fmin )....N = 1000 sqr (AL (mH) / L (mH/1000 draait)), enz. ....

Maar het probleem is dat i dont weten hoe het berekenen van de VOLTAGE krijgen.
als ik 5V RMS op de input ...wat ik heb op de belasting?

Ik heb zojuist de Transconductance GM van de MOSFET!Met vriendelijke groet

Hi spijt over de "75/10" zonder enige commentaar.Ik heb een ruwe schatting, denken dat de output impedantie van BJT lager is dan 50 meestal.

Dan is dit uitgangsimpedantie is Parallelle met je wanneer je de belasting aan de verzamelaar en is daarom domineren.Dus thats waarom ik schatting output_impedance van transistor Parallelle met belasting = 10 Ohm.

Hoe moet u de berekening van de winst?Bereken de winst voor een slechts, werken ze een voor een.

gm is afgeleid als een kleine hoeveelheid signaal, moet u niet van mening dat ik geloof ...
Kan iemand verder?

U werkt met grote signalen.hmm .........gm keer de ingangsspanning geeft u de uitgang van de stroom in de kleine signaal regime.Deze stroom in de lading zou geven u V_out en dan zou je hebben Vout / Vin.

Groeten,
StoppTidigare

Wees je bewust van al dat u wilt maximaal vermogen over te dragen aan de belasting, betekent dat dat u wilt dat uw uitgang van de spanning en stroom worden in fase.
U wilt maximaliseren van het product U * I
Thats waarom mensen meestal naar P_out / P_in insted versterking van de spanning in deze materie.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back