Vraag over PLL stuurspanning

K

kooller

Guest
Hallo, iedereen.

Ik heb een cppll ontworpen, de VCO gebruikt is een LC-VCO.Maar wanneer de PLL is vergrendeld.
Het signaal in de LC-VCO uitgang knooppunt zal gekoppeld aan de VCO controle knooppunt via de Varactor.Deze oorzaak de controle spanning niet stabiel zijn in een waarde, maar schommelen rond een bepaalde waarde.De fluctueren waarde kan bereiken over 15mV.

Dus kan iemand mij vertellen hoe het verminderen van de waarde fluctueren, en maken de stuurspanning stabiel.?

Wat is de PLL die u gebruikt?
Welke volgorde van het systeem?(meer dan 2de orde is "gevaarlijk")

Hoewel PLL heeft nolinear gedrag, is klassiek controle theorie gebruikt die goede resultaten om de stabiliteit te verzekeren.

Mag je al lezen:

http://www.national.com/an/AN/AN-1001.pdf

ftopic126150.html

En een van de klassiekers: http://www.amazon.com/Phaselock-Techniques-Floyd-M-Gardner/dp/0471430633

Met vriendelijke groet

De PLL is een cppll.
Ik heb gesimuleerd in Simulink en veriloga.En er is geen stabiele problemen.
De spanning schommelen in afgesloten station.
Dus ik wil de schommelingen te verminderen overeenkomstig 1mV.

byteptr wrote:

Wat is de PLL die u gebruikt?

Welke volgorde van het systeem?
(meer dan 2de orde is "gevaarlijk")Hoewel PLL heeft nolinear gedrag, is klassiek controle theorie die goede resultaten gebruikt om de stabiliteit te verzekeren.Mag je al lezen:http://www.national.com/an/AN/AN-1001.pdfftopic126150.htmlEn een van de klassiekers: http://www.amazon.com/Phaselock-Techniques-Floyd-M-Gardner/dp/0471430633Met vriendelijke groet

kooller wrote:Ik heb een cppll ontworpen, de VCO gebruikt is een LC-VCO.
Maar wanneer de PLL is vergrendeld.

Het signaal in de LC-VCO uitgang knooppunt zal gekoppeld aan de VCO controle knooppunt via de Varactor.
Deze oorzaak de controle spanning niet stabiel zijn in een waarde, maar schommelen rond een bepaalde waarde.
De fluctueren waarde kan bereiken over 15mV.

Ja het signaal niet kan worden "stabiel", dus ik wil het verminderen van de fluctuatie hieronder 1mV.
Er zijn twee redenen voor de schommelingen in de controle lijn denk ik:
eerste is de reden dat je hebben gezegd: continuosly te corrigeren afwijkingen van het uitgangssignaal.
tweede: omdat er varators tussen VCO controle lijn en VCO uitgang, en de varators zijn niet exact gelijk elk moment de tijd, zodat de in fase en uit fase signaal van de VCO uitgang wordt gekoppeld door middel van de varactors naar de VCO controle lijn.
Omdat de tweede reden, de fluctuatie in mijn cppll is te groot.

[quote = "LVW"]kooller wrote:De controle-signaal kan niet "stabiel", omdat het dient te controleren - dat continuosly middelen om afwijkingen van het uitgangssignaal te corrigeren.
Men dient echter proberen om deze fluctuaties te beperken tot een aanvaardbare waarde door een zorgvuldig ontwerp.
Als 15mvolts zijn hoog je moet kijken naar uw ontwerp in om de oorzaak te vinden.

In deze context: Hoe kun je weten dat "het signaal in LC VCO uitgang knooppunt zal gekoppeld aan de VCO controle knooppunt via de Varactor"?

kooller wrote:

Hallo, iedereen.Ik heb een cppll ontworpen, de VCO gebruikt is een LC-VCO.

Het signaal in de LC-VCO uitgang knooppunt zal gekoppeld aan de VCO controle node via de Varactor.
Deze oorzaak de controle spanning niet stabiel zijn in een waarde, maar schommelen rond een bepaalde waarde.
De fluctueren waarde kan bereiken over 15mV.Dus kan iemand mij vertellen hoe het verminderen van de waarde fluctueren, en maken de stuurspanning stabiel.?

Hi Kooller,

Ik denk dat een van de meest belangrijke informatie ontbreekt:
Wat is de frequentie van de "wisselende" signaal in vergelijking met de VCO frequentie?

jecyhale wrote:kooller wrote:

Hallo, iedereen.Ik heb een cppll ontworpen, de VCO gebruikt is een LC-VCO.

Het signaal in de LC-VCO uitgang knooppunt zal gekoppeld aan de VCO controle knooppunt via de Varactor.
De fluctueren waarde kan bereiken over 15mV.Dus kan iemand mij vertellen hoe het verminderen van de waarde fluctueren, en maken de stuurspanning stabiel.?

Hi Kooller,

dat is wat ik heb gedacht!

Toelichting: Bij de uitgang van de PD is er niet alleen het gewenste signaal (evenredig met resp.frequency compenseren fase), maar ook een tweede termijn, bestaande uit de som van beide frequenties (en indien in-lock het is het dubbele van de VCO).
Deze term is altijd aanwezig en je hebt om het te onderdrukken met een lage pass die zorgvuldig worden ontworpen dat lus stabiliteit afnemen.Dat PLL theorie.

er geen behoefte te verminderen of te elimineren deze oscillatiots
dit de inherente kwaliteit van LC-VCO op basis PLL

deze worden op de dubbele frequentie van de VCO frequentie.

Deze kunnen van grootte nog meer dan 30mV

Dinesh Agarwal wrote:

er geen behoefte te verminderen of te elimineren deze oscillatiots

dit de inherente kwaliteit van LC-VCO op basis PLL

LVW wrote:

Hi Kooller,dat is wat ik heb gedacht!Toelichting: Bij de uitgang van de PD is er niet alleen het gewenste signaal (evenredig met resp.frequency compenseren fase), maar ook een tweede termijn, bestaande uit de som van beide frequenties (en indien in-lock het is het dubbele van de VCO).

Deze term is altijd aanwezig en je hebt om het te onderdrukken met een lage pass die zorgvuldig worden ontworpen dat lus stabiliteit afnemen.
Dat PLL theorie.

Quote: Ja, dat kan onderdrukken worden door de LPF als we de condensator te maken in het groter.
Als ik de condensator 20 keer groter dan de waarde ik voor het eerst ontworpen.
De fluctuerende spanning zal worden onderdrukt 3mV.
Maar in dat geval zal de capaciteit worden zo groot als 4nF.
en dit is te groot voor geïntegreerd.
Ik wil graag het ontwerp van de synthesizer voor volledig ontwerp.De normale manier om dit probleem op te lossen filteren is het gebruik van een extra lowpass specifiek ontworpen om de dubbele VCO frequentie onderdrukken bij de PD-uitgang.Indien goed ontworpen dit filter kan worden van de 2e orde en heeft slechts geringe invloed op lus gedrag als haar stok niet domineren de dynamische eigenschappen.

LVW wrote:Quote: Ja, dat kan onderdrukken worden door de LPF als we de condensator te maken in het groter.Als ik de condensator 20 keer groter dan de waarde ik voor het eerst ontworpen.De fluctuerende spanning zal worden onderdrukt 3mV.Maar in dat geval zal de capaciteit worden zo groot als 4nF.en dit is te groot voor geïntegreerd.Ik wil graag het ontwerp van de synthesizer voor volledig ontwerp.De normale manier om dit probleem op te lossen filteren is het gebruik van een extra lowpass specifiek ontworpen om de dubbele VCO frequentie onderdrukken bij de PD-uitgang.
Indien goed ontworpen dit filter kan worden van de 2e orde en heeft slechts geringe invloed op lus gedrag als haar stok niet domineren de dynamische eigenschappen.

kooller wrote:Waarom gebruiken lowpass component op de PD-output?
Was niet het laagdoorlaatfilter volgde de heffing pomp?

Hoi,
Voor zover ik begrijp, als gevolg van de eindige dode zone in PFD, is er een derde DC-waarde op nul worden Vcont.may je kunt aanpassen om uw PD-of PFD een beetje?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back