Vraag over planaire inductor ontwerp

I

ifelix

Guest
Hoi,
Ik
ben geïnteresseerd in het ontwerp van vlakke smoorspoelen op FR4.
Ik heb het nodig, want ik
wil graag ontwikkelen matching circuits met planaire passieve componenten in plaats van chip componenten.
Het probleem is dat als u wilt definiëren een bepaalde waarde van inductantie door middel van een analytisch proces,
is het te moeilijk.
Mijn vraag is: Is er iemand die weet of er een programma dat een waarde van inductantie bepaalt de geometrie afmetingen van de vlakke inductor automatisch?
Wat
is de snelste manier om een planaire inductor met een vooraf gedefinieerde geometrie gegeven een waarde van inductantie?
Ik denk niet dat de uitvoering van een toevallige structuur in HFSS en begint te simuleren om L waarde zou een intelligente aanpak ...
Thanks in adv ..

hoi,
Ik denk dat er sprake is van enige software van UCberkely.(sorry vergat de naam).Of u kunt zien Thomos Lee's boek
cvToegevoegd na 2 minuten:Ik denk dat software heet ASITIC

Hoi,
Ik vind, niet dat het moeilijk is te doen met HFSS.
alternatieven zijn:
ADS momentum.
Ansoft ontwerper.

Ik weet twee progremmes, UCBerkley ASITIC .... OEA Internationale SPIRAL ... producten helpt u bij het oplossen van uw probleem ...

www.oea.com / document / spiral.pdf--- --- manju

Niet zeker of dit is wat je het over, maar een eenvoudige rekenmachine zal dat voor je doen.kortgesloten stompjes is
XL = Zo (sporen van) * (Tan * Golflengte in graden).

Dit wiskunde is goed voor <90 graden.
Open stompjes bestaan als smoorspoelen pas na 90 graden (net 90 graden aftrekken van de vergelijking).
Normaal gebruik ik minder dan 90, omdat de omvang van de stompjes.

Hoi, ifelix:

De SpiralSyn in IE3DLibrary uit Zeland zal bereiken wat je wilt: Gezien de L-waarde, SpiralSyn zal synthetiseren de afmetingen van de spiraal.Het wordt gedreven door full-wave EM simulatie engine.U kunt het eens proberen (www.zeland.com).Ik kom uit Zeeland.Groeten.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back