Vraag over NMOS condensator

G

gxxg

Guest
NMOS gebruikt voor condensator, M1: W = 20u, L = 5U, m = 80 M2: W = 20u, L = 20u, m = 20 De oppervlakte van de M1 en M2 zijn gelijk, het gebied M1 = 20 * 5 * 80 = 8000 gebied M2 = 20 * 20 * 20 = 8000 vragen zijn: (1) Welke zou beter zijn voor de condensator? (2) condensator M1 is gelijk aan condensator M2? Of niet? Waarom? Bedankt.

(1) Welke zou beter zijn voor de condensator?
Als er slechts een condensator, ik denk dat beide maken geen verschil. Als u wilt 2 pet met dezelfde dimensie overeenkomen, zal vierkante structuur beter.
(2) condensator M1 is gelijk aan condensator M2? Of niet? Waarom?
Gezien de zijwand cap M2 heeft grotere kap.

Dan hoe de grootte van deze mos condensator weten? Dat wil zeggen, hoeveel het zal zijn voor een 20/20, M = 20 NMOS? 10p? 20p? Hoe te berekenen of te simuleren? Bedankt.

NMOS gebruikt voor condensator, M1: W = 20u, L = 5U, m = 80 M2: W = 20u, L = 20u, m = 20 De oppervlakte van de M1 en M2 zijn gelijk, het gebied M1 = 20 * 5 * 80 = 8000 gebied M2 = 20 * 20 * 20 = 8000 vragen zijn: (1) Welke zou beter zijn voor de condensator? M1 is beter, want de lengte is kleiner, dus de weerstand van MOS condensator is kleiner. (2) condensator M1 is gelijk aan condensator M2? Of niet? Waarom? De effectieve capaciteit: M1> M2, omdat de L van M1 is kleiner

Ik denk dat ze hetzelfde zijn in het gebruik van de condensator door de poort naar de drain en de bron

Voor MOS capaciteit, heeft W of L enig verschil maken?? Ik denk dat de EQU waarde se te maken met hun perimeter

Als de Q van de condensator is belangrijk, dan moet u gebruik maken grote W / L-waarden aan de Q van de condensator te verhogen. Dus als je High Q Cap, kunt u gebruik maken van de eerste. Vuistregel: minstens w / l ~ 10

je nodig zou hebben om te bepalen welke kwaliteiten u belangrijk acht voordat u kunt beslissen welke is 'beter'. Overigens, wat is de kleine letters m voor? Ik ontwerp CMOS-camera chips voor een leven en ik gebruik NMOS apparaten als condensatoren overal. Onze gieterij staat de capaciteit om een ​​functie van W en L. worden

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back