Vraag over MOM

C

cybcad

Guest
i analyseren Microstrip patch antenne correctie met behulp van moeder, maar ik weet niet welk model moet ik nemen voor de simulatie van de sonde feed?kan iemand mij helpen?thanks a lot!

Als u gebruik maakt van SonnetLite, net in een via poort.In te voeren via een poort, alleen in een via om grond, ga dan naar de begane grond en een poortnummer op.

hi Rautio
Ik ben niet gebruikt Sonnetlite, ik zal het programma door mezelf met behulp
van Green functie in samenhang met de moeder, maar ik weet niet hoe model de coaxiale sonde diervoeders, kon je wat advies geven?

Hi Cybcad,
Eigenlijk heb ik hetzelfde probleem, ik ben het simuleren van een volledig metalen antenne met sonde met behulp van een feed mijn eigen MOM code.Voor de excitatie de eenvoudigste methode is een Monopole met Delta kloof spanning model.Echter, tot nu ben ik met een probleem te modelleren de feed nauwkeurig sinds de ingang impedantie is sterk afhankelijk van de feed-model, de methode Ik weet het, zou zijn op te nemen met de FEM mam door gebruik te maken van zogenaamde FE-BI techniek, dit mogelijk zou maken voor het gebruik van Waveports van FEM, terwijl de oplossing domein redelijk klein.Maar ik denk dat het zou de code vrij complex.

Met vriendelijke groet,
Adel
Laatst gewijzigd door adel_48 op 17 Sep 2006 14:59; bewerkt 1 keer in totaal

hallo adel_48,

denkt u gebeuren om te weten of de feed-model zoals beschreven in 'antenne en em modelleren met matlab, Sergey n.Makarov "juist is? Ik denk aan het gebruik van dit boek als een start voor de ontwikkeling van sommige MOM code in C met behulp van de matlab scripts gaan met het boek. indien er een betere manier beginnen te leren programmeren numerieke Electromagnetics laat het me weten.

met vriendelijke groet.

Als u gebruik maakt van Galerkin aanpak, u heeft voor het berekenen van de geïnduceerde spanning op de via (en alle andere onderdelen).Elk onderdeel dat is niet een haven, die de spanning op nul.Elk onderdeel dat is een haven (zoals de Via), maken de spanning = Vi, waar VI wordt de spanning op de ide-poort.U bent dan met een Y of Z parameter matrix.Converteren naar S-parameters.

Alle havens van dit type behoren fringing velden rond de haven.Typisch een paar tienden van een pF in capaciteit.In de meeste gevallen is dit capacitacne moeten worden verwijderd.Er verscheidene de-embedding algrorithms om dit te doen, indien nodig.

Het probleem met golf havens is dat als het medium inhomogeneous (meer dan een dielctric), Zo is niet uniek.

Hi cybcad en Rautio,

voor cybcad,
Eigenlijk wist ik dat delta kloof modellering is de slechtste modeling techniek, maar ook de eenvoudigste.Ik vergeleek de resultaten met FDTD en dat leverde een zeer goede resultaten, voor de lagere frequenties <10ghz.Het boek van Makarov is echt een goed boek, het heeft me veel geholpen bij het maken van mijn eigen code.Echter, u zal hebben om te lezen wat andere boeken over MOM omdat de theorie niet volledig is beschreven in het boek.

voor Rautio,
hartelijk dank voor deze informatie, maar heeft u boeken of kranten die beschrijven de methode of geeft wat meer details?Ik zou echt waarderen dat,
want ik ben in een reële behoefte van het modelleren van een coaxiale feed.

BR
Adel_48

hi adel_48
Ik heb een aantal documenten over het gebruik van MOM analyseren sonde gevoed Microstrip antenne, de auteur taked beslag model om de sonde currents.But de auteur niet invoeren die van de groene functies hij taked, dus ik weet niet hoe insluiten het model in mijn code.
door de manier, waar vind ik het boek "antenne en em modelleren met matlab, Sergey Makarov n."?
Ik heb geüpload twee papers op de kolom IEEE Papers, Studie Papers, kunt u deze downloaden vanaf http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=441391 # 441391, ik hoop dat deze papers zullen sommige helpen bij je.

Hi Adel_48 - De standaardtekst is "Veld Computation door Moment Methods" van Roger Harrington.Prof Harrington Mam leerde mij in de vroege jaren 1980 en was mijn PhD adviseur.Het boek is zeer intens in de lineaire algebra en neemt een of twee semesters van EM-theorie.

Sonnet maakt gebruik van een rechthoekige via dat gelijkmatig gevuld met de huidige.Als de horizontale oppervlakte van het middel is een 1 / 2 de oppervlakte van een dak basis functie, dat zij hecht aan het dak basis functie geen probleem.De via het moeten gaan over de ene of de andere kant van de piek van het dak functie.

De Groene
de functie voor het afgeschermde omgeving Vias is zeer gemakkelijk opgelost als een Sturm-Louville systeem, zoals beschreven door Balanis in zijn tekst.Afgeschermde omgeving kan worden gebruikt voor de antennes, zoals beschreven in de handleiding SonnetLite.Afgeschermde omgeving heeft het voordeel dat de groene functie is erg gemakkelijk worden berekend aan de volledige numerieke precisie, in scherp contrast met het onbeschermd Green functie.

Ga naar www.sonnetsoftware.com, SonnetLite downloaden, installeren en ontgrendelen.Duurt ongeveer 15 - 20 minuten in totaal.U moet waarschijnlijk nog 45-90 minuten en vervolgens door het Sonnet tutorial brengen SonnetLite, klikt u op Help-> Tutorial.

Wanneer u bent finshed met dat opvoeden SonnetLite, klikt u op Help -> Handleidingen -> Sonnet User's Guide.Kijk Vias op hoofdstuk 19 en hoofdstuk 21 over antennes.Je moet doen wat werk te doen antennes in Sonnet, maar als je te werk zoals beschreven in de handleiding, het moet werken prima.

U kunt de feed van de antenne van onderen met een via (tot een model van een coax centrum dirigent), of van de zijkant met Microstrip.Wanneer u gebruik wilt maken van een haven te prikkelen via de antenne, klikt u op de haven instrument in de gereedschapskist, klik dan op de onderkant van de via.Als u een Microstrip feed, je draait de Microstrip toevoerleiding naar de rand van het substraat, klik op de poort tool, klik dan op de Microstrip lijn waar hij raakt de rand van het substraat.

Ik denk dat je zal verbaasd zijn hoe eenvoudig het is oprecht.

Hi a_aziz
Ik voer de Microstrip antenne door coxial sonde, i
don't know how to model het voederen in de moeder, en ik wil gebruiken MOM om de ingang impedantie van Microstrip antenne.THX

cybcad

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back