vraag over magnetron versterker stabiliteit

A

ayhz2002

Guest
hi:
Ik probeer om een versterker voor een maximale winst.Het probleem is dat de versterker niet stabiel is in de ontwerp-frequentie die is 5,5 GHz.Het is alleen stabiel 1,4 tot 4,0 GHz.De transistor werkt vanaf 100 MHz tot 6 GHz.
Ik beheerd te stabiliseren in het gehele assortiment, behalve bij lage frequentie (100 tot 400 MHz).Ik ontwierp een perceel van matching netwerken en nog niet stabiel bij lage frequenties.Ik was met behulp van weerstanden te laden zowel de input en output of transmissielijnen met stompjes.

Denkt u dat de transistor geschikt is voor een oscillator of wat?

bedankt

ayhz2002

Je nodig hebt om de stabiliteit cirkels op een Smith Chart om te zien wat de belasting en de bron impedanties zal werken.Dit moet gebeuren op alle frequenties.Het hulpprogramma AdLab uit http://people.freenet.de/weberconnect_free/adlabp2.htm heeft een twee-poort programma dat doet dit vanuit de s parameter bestand voor uw transistor.Het is de moeite waard om de betaling van de shareware vergoeding om de extra functies op de twee haven programma waarmee de effecten van feedback in deze berekeningen.U kunt het programma gratis voor iets als 20 keer voordat het geheel wordt afgesloten.

Ook zal het u vertellen wat de maximale stabiele winst-en andere dingen.De gebruikelijke manier om te stabiliseren een transistor fase is om een weerstand van output naar input voor de vermindering van de winst sllightly.U heeft ook om een condensator in serie met het niet te kort op het vooroordeel.Het is ook nuttig om een kleine inductor in serie om de feedback op hogere frequenties.U kunt knippen en trachten de waarden van deze componenten om het podium onvoorwaardelijk stabiel op alle frequenties.

Ik heb niet gehoord dat er speciale transistors speciaal voor oscillatoren, omdat het niet stabiel is buiten haar doelstelling frequentieband.

Wat is uw toepassingen - 100MHz tot 6GHz?Andere toepassing heeft andere methode om te stabiliseren.

RGS

ja, je moet waarnemingspunt de stabiliteit grafiek in smith grafiek om te controleren of aan de ingang of uitgang die er voor zorgt dat deze trilling.zodra het bepalen van de dader,
het gebruik weerstand laden techniek in die haven met geschikt filter te doden de trilling.

Gebruik de juiste matching netwerk (een high-pass in dit geval) dus is er geen winst op de lage frequentie.
Alleen omdat de K is instabiel betekent niet dat de versterker zal oscilleren.
Vergeet niet dat * niet un-voorwaardelijk stabiel * betekent niet * un-voorwaardelijk un-stable *.bd_

Als ik het goed begrijp, je ontwerp freq.5,5 GHz en uw ontwerp is niet stabiel in de freq bereik van 100 tot 400 MHz.
In dit geval het probleem freq.bereik is ongeveer tien jaar lager dan het ontwerp frequentie.In dit geval is het heel eenvoudig om "plaats" weerstanden (shunt of serie) voor het ontwerp stabiel op een wijze die in de praktijk de weerstanden heeft geen invloed op de tien jaar een hogere 5,5 GHz.

dank voor u allen.
Het probleem is dat ik niet kan gebruiken weerstand voor stabilisatie, omdat de professor vertelde ons dat zij niet hebben weerstanden voor GHz toepassingen.

Ik heb niet begrepen worden als de eis van het niet beschikbaar weerstanden is een must van de hoogleraar of als het is te wijten aan het feit dat de weerstanden zijn niet bestaande phisically in uw werk.
Als dit is de tweede keuze, gebruik gewoon 0805 SMD weerstanden, zijn ze goed tot ongeveer 6.7 GHz.

Mandi

ayhz2002 schreef:

dank voor u allen.

Het probleem is dat ik niet kan gebruiken weerstand voor stabilisatie, omdat de professor vertelde ons dat zij niet hebben weerstanden voor GHz toepassingen.

Gebruik een inductieve feed terug op de zender (de bron) van uw versterker.
Verhoging van de inductantie van de zender (bron) zal de sanering van de lage frequentie gedeelte van uw versterker.
Dit kan gebeuren met behulp van een werkelijke inductor of gewoon de lengte van de GND spoor van de zender (bron).Te veel inductantie zal de versterker instabiel bij hoge frequentie.

bd_

i dont weet het circuit van uw ontwerp, maar ik denk dat je zou kunnen verlagen van de Q-factor van uw bias circuits.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back