Vraag over indeling / plaatsing van kristal

P

Parra

Guest
Hoi,

Ik heb een vraag over de bijgevoegde foto: Is dit goed PCB lay-out?

Wat meer info: Een uit twee lagen karton wordt gebruikt.De bovenste laag is een massaplaat, routing is gemaakt op de onderste laag.Een door-holes-IC is geplaatst op de bovenste laag.Tussen de IC's pinnen op de onderste laag, er is een SMD-kristal ( SMD belasting capacitances).

Is het een goed idee om het kristal deze manier, en wat kan ik doen om de klok feedtrough?

Zijn de werkelijke klok pinnen aan weerszijden van de IC?
Raar.

De dunne track uit het einde pin, ik neem dat dus in de Xtal blok op de hoek dan maakt het zuur val waar het is.

Dit is definely een zeer slechte plaatsing beeld!

Overspraak!

cyberrat schreef:

Zijn de werkelijke klok pinnen aan weerszijden van de IC?

Raar.De dunne track uit het einde pin, ik neem dat dus in de Xtal blok op de hoek dan maakt het zuur val waar het is.

Is het niet een optie voor het gebruik van een SMT Oscillator plaats?

Ik neem aan de onderkant 2 pinnen op rechts is de IC OSC pinnen en de kraan op de xtal naar de bovenste rij pinnen is ontworpen voor een ander doel.

Optimaliseer uw baan rond de OSC pinnen eerste vervolgens de route van de XO-pins naar waar je heen gaat met de klok met een reeks beëindiging.Maar met behulp van een kraan uit het OSC pinnen is niet echt een goed idee,
maar je hebt het toch gedaan, zoals de invloed op de OSC pinnen wordt nogal ingrijpend.Vooral als de xtal wordt getrokken.Het creëert meer problemen dan zal oplossen.

Zoniet, gebruik dan een xtal OSC in plaats van de xtal, gebruik dan een enkele poort logice apparaat in te spelen op de klok signaal naar uw tweede aansluitpunt

: F

De manier waarop de pennen zijn aangesloten is hoe het
is uiteengezet in de notitie (zie bijgevoegde foto)

De twee onderste pennen zijn de twee klok ingangen.De pin in de bovenste rij wordt OSC out.In de notitie is geschreven, dat het kristal heeft om te worden aangesloten op CLK A op de ene kant, en is aangesloten op CLK B en OSC Out op de andere zijde.Dus alle aansluitingen moeten gebeuren deze manier en het
is slechts een stage / routing probleem waar ik niet weet hoe te verbeteren.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Er is veel aandacht voor mogelijke probleem.Helaas, de oscillator frequentie is niet vermeld op alle, noch eventuele netten zijn bijzonder gevoelig zijn voor cross-talk, feedthrough, ongeacht.

Zonder deze informatie, ik zie geen reden om aan te nemen een van de genoemde problemen tot nu toe.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back