Vraag over HSpice & Spectre

T

tedchen

Guest
Mijn simulatie is over straling effect dus er zal een hugh huidigeoptreedt bij waarschijnlijk elke knoop van mijn circuit.
De spanning op het knooppuntdie geraakt zullen stijgingen van uiterst snel daalt, dat is ok, dat is wat weverwacht.
Wat we niet te verwachten is dat de spanning stijgt boven Vdd, zeg,20V @ 2V circuit, of onder de grond.
Mijn mening is, als de bulk-en afvoerbulk-source diodes zijn geteld, ik denk dat de stijgende of dalende spanning zalblijven binnen bepaalde marges.
Ik weet dat zowel specerijen en spook waarschijnlijk gebruik iets als spanninggecontroleerde condensator voor die diode.
Echter, deze capaciteit zal niethouden de stroom en spanning in beperkte waarden.
Dus, mijn vraag is, hoe deze simulator te maken te simuleren "echte" diode?

Het maakt niet uit.Gebruik de simulator dat de modellen van uw apparaten zijn

dumeHCM wrote:

Het maakt niet uit.
Gebruik de simulator dat de modellen van uw apparaten zijn

sunking wrote:

U kunt een diode in het schema voor simulatie.

Tot slot, ik heb het werk.
Ik denk dat ik maar beter dit delen met jullie in het geval iemand soortgelijk probleem heb.
Ik gebruik TSMC 0.24um en TSMC 0.18um.
Ik ben er niet zeker van is deze oplossing past ander proces.
De Mosis testgegevens niet de ACM.
Alles wat u hoeft te doen is het toevoegen ACM = 0 ~ 3 in het model vervolgens simuleren.
Als u de officiële specerij model vrijgegeven door TSMC ergens anders kreeg, kreeg het ACM en CALCACM binnen het model.
De standaard waarden is 1 voor CALCACM en 12 voor ACM.
CALCACM = 1 en ACM = 12: door middel van de MOSFET diode met Berkeley diode berekeningen, die zuigt, in mijn mening.
Wijzig de CALCACM op 0 en ACM tot 0 ~ 3, hangt af van uw eisen, dan zou moeten werken.
Ted

That's great!Ted, bedankt voor het delen van deze uit.Als we niet weten, waar kunnen we vinden definitie van CALCACM, ACM niveaus?

het model van Hspice en Spectre hebben differenc formaat, moet u zorgen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back