vraag over het geheugen vergelijken

E

eexuke

Guest
Beste allemaal,
Momenteel ben ik kiezen severl on-chip geheugen voor mijn design.I ben nogal verward over welke soorten kan ik kiezen.Mijn doel is om geheugen te implementeren ongeveer 10 on-chip met elke grootte van verscheidene kB.
1) dat is beter als ze als vermogen (dezelfde grootte), SRAM of DRAM?
2) waarvan een is beter als ze als kosten (in dezelfde grootte), SRAM of DRAM?
3), die een gemakkelijk te implementeren, synchrone of asynchrone RAM RAM?
4) Als ik wil alleen naar het geheugen gebruik van 1000B, echter, in het echte ontwerp, ik moet kiezen voor een RAM-1024B met een grootte van?
5) Ik weet dat meestal in de byte RAM is gericht, maar kan ik het adres van de RAM in 4bits?

Heel veel dank bij voorbaat!

Ik denk dat je moet kiezen fristlly beslissen welk proces je zou moeten.SRAM en DRAM-proces is totaal anders en de prijs is anders.

Yun Lin schreef:

Ik denk dat je moet fristlly welk proces u moet kiezen beslissen.
SRAM en DRAM-proces is totaal anders en de prijs is anders.

Combinatie van DRAM-proces met Standard Library Cell proces voegt een aantal extra masker en is te kostbaar - bijna niemand dat doen.
Zelfs als je nog wilt gebruiken ASIC DRAM ingebed in uw, moet u weten dat de macht van DRAM's voor consuption is veel groter dan voor de SRAM (niet aanvaardbaar voor batery aangedreven apparaten).
DRAM's zijn 4-6 maal kleiner dan SRAM.
Er zijn ook mogelijkheden met SRAM-interface-achtige DRAM's met een 'onzichtbare' deel verfrissend, maar energieverbruik is nog steeds de isue.Gebruik van deze DRAM is op een zelfde wijze eenvoudig als het gebruik van gemeenschappelijke SRAM.
De belangrijkste factor in uw keuze is de beschikbaarheid van het geheugen compiler.U zou kunnen kopen van bedrijven zoals Artisan, Virage, ...Geheugen Compilers voor sommige specifieke technologie ($ 100K meerdere) modellen te kopen of om het geheugen maar voor een paar herinneringen je nodig hebt (20-50K $ per geheugen).
In ieder Memory Compiler kon je kiezen geheugen diepte en breedte, 1-Port O 2-port, aantal kolommen (bij fysieke ratio), snelheid, enz.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back