vraag over FDTD

K

Kezman

Guest
hallo iedereen

Ik ben studeren FDTD now.But Ik heb enkele problemen over it.For bijvoorbeeld de uitleg van YEE roosters in books.It zegt via alternational iteraties van elektrische veld en het magnetisch veld in de tijd-as, kunnen we elektromagnetische results.However,
dat doe ik niet begrijpen hoe je oorspronkelijke waarden van de elektromagnetische die wordt gebruikt in alternational iterations.Please geef me tips of bijstaat, Bedankt !!!!!

Hoi!
De oorspronkelijke waarden van em veld is ingesteld op nul excpet bij de bron regio (waar de waarden worden bepaald door de excitatie).
En dan, de alternational iteraties beginnen.

Dank u Fuga! Heeft u een code (matlab) of
informatie is over de bron excitatie? Geef me some.Thanks!

U kunt verwijzen naar link:

http://www.mathworks.com/matlabcentral/fileexchange/loadCategory.do
zoeken: fdtd

dat verband is zijn code software matlab.

Hier vindt u enkele eenvoudige FDTD code voor matlab.
h ** p: / / www.elmagn.chalmers.se/courses/CEM/examples/

Genieten!

Dank u Fuga!
Nu heb ik een andere problem.I hebben getest 1D voorbeeld in matlab.However, Ik vond dat Gaussian Pulse verstoord wanneer EM uitzendt.Vooral Gaussian pulsduur is smal, relatively.Which fout oorzaken van deze verschijnselen? Numerieke berekening, smalle breedte van Gaussian Pulse of sommige anderen? Bedankt!

Kezman schreef:

Dank u Fuga!

Nu heb ik een andere problem.I hebben getest 1D voorbeeld in matlab.However, Ik vond dat Gaussian Pulse verstoord wanneer EM uitzendt.
Vooral Gaussian pulsduur is smal, relatively.Which fout oorzaken van deze verschijnselen? Numerieke berekening, smalle breedte van Gaussian Pulse of sommige anderen? Bedankt!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back