vraag over de frequentie van compensatie voor de 2-traps OTA

A

airboss

Guest
Hallo, Een vraag over de frequentie van compensatie voor een 2-traps OTA. In het leerboek Razavi, hij nam de dominante pole en de 1ste niet-dominante pole voor vergoeding zijn de O / P pool van de 1e graad en de 2e fase, respectievelijk. Hij legde uit dat voor elke paal de locatie hebben we eigenlijk nodig om simulatie te doen verwerven. Ook heeft hij de pole-frequenties ten opzichte van het afleiden van de palen voor en na compensatie. Toen ging ik naar een interview een tijdje geleden, een interviewer vertelde me dat de dominante pool wordt verondersteld te worden op de O / P van de 2e graad, zelfs w / o simulatie. Een andere interviewer vroeg me uit te leggen hoe Miller compensatie werkt w / o het doornemen van de wiskunde, dus eigenlijk, vroeg hij me de intuïtie achter. Please help me op: 1) ja, waar is de dominante pole? waar is de 1e niet-dominante pole? 2) wat doe de paal frequenties na Miller compensatie? Hoe moet ik benaderen dit probleem w / o het doen wiskunde? Ik waardeer uw input. airboss

Zoals ik het zie, voor de vergoeding Miller, de dominante pool is de pool van de tweede fase, omdat de belasting condensator is meestal large.After de vergoeding, de dominante pool is de eerste paal. En wat is uw "w / o" betekent?

Hallo airboss Eigenlijk heb ik eerder gehoord. Neem een kijkje op dit papier, en beschouwen de zinnen hieronder: H. Yang en D. Allstot, "Overwegingen voor Fast Bewoning van operationele versterkers", TCAS 1990. "Onze resultaten tonen aan dat de vorige technieken op basis van Miller-capaciteit vermenigvuldigd modellen die geschikt zijn alleen voor de versterkers in de eerste fase van pole dominant is voorafgaand aan de schadevergoeding. In de meeste SC circuits, de interne opamps zijn transconductantie versterkers whch rijden on-WKK capacitieve belasting, en dus voor deze opamps, de tweede fase van de pole is dominant. " "Zoals eerder vermeld, on-chip CMOS-en GaAs transconductantie versterkers zijn meestal tweede fase dominant-polige systemen met R, 'C,' <R2'C2 'in het model van Fig. 6 (a). Conventionele de toepassing van de Miller -capaciteit vermenigvuldigd effect bij de ontwikkeling van het equivalent circuit van Fig. 6 (b) voorspelt dat de eerste fase pole verhuist naar een lagere frequentie voor een niet-nul waarde van CGD en zal dominant worden als C en / of g,, is groot genoeg aangegeven in Fig. 8 (a). Deze algemeen-opvatting (zie [13, p. 3771 onjuist is in termen van elementaire wortel locus theorie waarin de polen van een twee-polige systeem kan nooit kruisen elkaar als pool-splitsing negatieve feedback is toegepast [L]. "

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back