Vraag over cutoff frequentie.

P

pekoe

Guest
Wat is de cutoff freq. voor TSMC0.18um & TSMC0.35um technologieën?

Ik ben nieuw bij deze terminologie. Wat is de definitie van Cutt-off frequentie van een proces?

Terwijl ik weet dat je deze frequentie te krijgen door het simuleren van een eenvoudige versterker (een gevouwen cascode versterker kan de maximale frequentie of bandbreedte van proces te realiseren)

Hoe kun je kwantificeren van de Cutt-off frequentie? Op 3dB punt op de uitgang ten opzichte van de ingang?

[Quote = andy1] Hoe weet u kwantificeren van de Cutt-off frequentie? Op 3dB punt op de uitgang ten opzichte van de ingang? [/Quote] Ik werd deze vraag gesteld door iemand. Dus ik had dezelfde twijfels als jij ook, terwijl ik vond een document dat de cut-off freq definieert. als 2 * pi * g / C. C bevat intrinsieke input capaciteit, parasitaire gate-bulk capaciteit, en de gate-source en gate-drain overlap capaciteiten. Ik wil de waarden te leren kennen.

de GM / C is adevice figure of merit van de dagen van kleppen / buizen. Het wordt ook wel de 'gain bandbreedte product'. Het is alleen nuttig voor inrichtingen met weinig weerstand van de controlerende knooppunt (poort base, rooster) het actieve deel van de inrichting. Daarom wordt niet gebruikt voor bipolaire transistoren knooppunt.

Ik denk dat je een frequentie domein simulatie te doen met een minimale grootte mosfet om deze waarden te krijgen. Zo bouwt u een enkele mosfet versterker om de simulatie uit te voeren.

[Quote = markty] Ik denk dat je een frequentie domein simulatie te doen met een minimale grootte mosfet om deze waarden te krijgen. bijvoorbeeld, kunt u een mosfet versterker te bouwen om de simulatie uit te voeren. [/quote] Dus ik denk dat je plotten de frequentierespons van de output versus input die waarschijnlijk zal je een low pass kenmerk. Dus de 3dB aan de uitgang bepaalt de bandbreedte van de versterker? Waar zou je de output?

Als er niets specifiek aan u wordt toegediend dan kun je aannemen dat 2 * pi * g / C = m waarbij m is de overgang frequentie van uw apparaat (waar de winst van het apparaat in kwestie is eenheid). De bruto appx van C ~ Cgs (achterkant van de envelop soort dingen). Ik hoop dat het helpt.

Bedankt voor hulp van iedereen! Ik denk dat ik vond de antwoorden van het papier. U kunt een kijkje nemen als je geïnteresseerd bent in dit onderwerp. RF-CMOS-prestaties trends Woerlee, PH, Knitel, MJ; van Langevelde, R.; Klaassen, DBM, Tiemeijer, LF, Scholten, AJ; Zegers-van Duijnhoven, ATA, Electron Devices, IEEE Transactions on, Volume: 48, Issue : 8, augustus 2001 Pagina's: 1776/82

Ik denk dat de m is slechts een richtwaarde. Het zal veranderen met het proces variatie of vooringenomenheid omstandigheden. Dus 2 * pi * g / Cgs is een goede benadering. Gray & Meyer's boek praat over dit.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back