vraag over conjugaat complexe polen in molenaar opamp

S

sunbeam

Guest
hi, Ik heb een vraag over conjugaat complexe polen in opamp. Ik dank u allen bij voorbaat. Toen ik de grootte van de molenaar kap aan te passen in twee-traps opamp, in sommige regio's i conjugaat complex palen te krijgen, wat betekent dat de dominante en de tweede pole veranderen in conjugaat complexe paren. vanuit het oogpunt van overdrachtsfunctie is een twee polynoom en het is mogelijk de situatie. is er een intuïtieve manieren om het te realiseren? Rechtstreeks van het circuit, kunnen we beseffen dat we een conjugaat complex paar op een intuïtieve manier te krijgen? Dank je wel!

Als uw opamp heeft - zoals u hebben gezegd - een tweede orde overdrachtsfunctie kan worden gezien als een tweede orde low pass filter met een tweede orde denumerator N (s) N (s) = 1 + a1 * s + a2 * s ² De nullen van N (s) de polen van de overdrachtsfunctie. Door het schrijven van deze oplossing u zult zien, dat voor vrij lage waarden van a1 de wortels worden conjugaat complex. Er is dus een paal paar in de s-vlak, met een gemeenschappelijke negatieve reële en verschillende tekens voor imaginaire delen. Dit is identiek aan een low pass filter met een vrij goede selectiviteit (paal Q> o.5) Als vervolgens op de A1 (dempingsfactor) toeneemt, neemt de IMAG. deel afneemt en de polen overgang naar de reële as, ontmoeten (paal Q = 0,5) en voor verdere verhoging a1 u reële en verschillende polen op de neg. reële as (paal Q niet gedefinieerd, slechte low pass selectiviteit). De Bode diagram weerspiegelt deze slechte selectiviteit veroorzaakt door twee echte palen met een helling van -20dB/dec in de lagere en app. -40 DB / dec. in het hogere frequentiegebied. Hoop dat dit kan een beetje helpen.

Voor elk fysiek echt systeem, zullen de polen of nullen steeds in conjugaten. Alleen dan zal de overdracht van de functie hebben reële coëfficiënten.

[Quote = amriths04] Voor elk fysiek echt systeem, de polen of nullen zullen altijd voorkomen in conjugaten. .... [/Quote] ... als ze complex zijn! Anders kunnen ze, uiteraard, echt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back