Vraag over Cadence IC5

D

duron999

Guest
Hoe kan ik de X-as of Y-as naar (Spanning vs frequentie)
of kan ik gebruik maken van de uitgangsspanning op schema te zijn X-as naar waarnemingspunt
het resultaat?

Thankyou!

In golfvorm venster selecteert u "as" -> "X-as" menu.Er is een "Plot vs" knop aan de onderkant van de pop-up X-as-venster.Meestal is ingesteld op "onafhankelijke variabele, maar klikken op de knop kunt u X-as voor elke afgeplot golfvorm.
BTW welk soort analyse u het over?Voor AC analyse Spanning vs frequentie is een standaardinstelling.

FOM schreef:

In golfvorm venster selecteert u "as" -> "X-as" menu.
Er is een "Plot vs" knop aan de onderkant van de pop-up X-as-venster.
Meestal is ingesteld op "onafhankelijke variabele, maar klikken op de knop kunt u X-as voor elke afgeplot golfvorm.

BTW welk soort analyse u het over?
Voor AC analyse Spanning vs frequentie is een standaardinstelling.

Heeft u het vegen frequentie tijdens transiënte analyse?Hoe doe je dat?FM-bron?Want als u niet vegen frequentie uw frequentie is vastgesteld.Dus om de X-as als frequentie is zinloos.Het zal slechts een punt.
Als u uitleggen wat doe je echt wilt kan ik u kan geven een advies.

FOM schreef:

Heeft u het vegen frequentie tijdens transiënte analyse?
Hoe doe je dat?
FM-bron?
Want als u niet vegen frequentie uw frequentie is vastgesteld.
Dus om de X-as als frequentie is zinloos.
Het zal slechts een punt.

Als u uitleggen wat doe je echt wilt kan ik u kan geven een advies.

Een andere vraag is, hoe kan vegen frequentie tijdens transiënte analyse?
Ik kan deze optie niet vinden, thanks!

Ten eerste, uw foto is typisch AC analyse.Waarom u transiënte?
Ten tweede, uw foto is genomen niet van Cadence IC5.
Ten derde, kunt u transiënte vegen frequentie door FM (frequentie gemoduleerde) bron, maar uw taak is een eenvoudige AC analyse.

FOM schreef:

Ten eerste, uw foto is typisch AC analyse.
Waarom u transiënte?

Ten tweede, uw foto is genomen niet van Cadence IC5.

Ten derde, kunt u transiënte vegen frequentie door FM (frequentie gemoduleerde) bron, maar uw taak is een eenvoudige AC analyse.

Citaat:

Maar hoe kan ik de instelling om een (Vout / Vin)-3dB curve?

FOM schreef:Citaat:

Maar hoe kan ik de instelling om een (Vout / Vin)-3dB curve?

"Bandbreedte" is een speciale functie van Cadence Analoge Kunstenaar Calculator tool.
Zoals ik hierboven geeft hij een waarde, zodat je niet kunt gebruiken dat perceel grafiek zoals in de bijlage.Maar het kan handig zijn als u wilt zien hoe bandbreedte wordt gewijzigd wanneer u een aantal ontwerpen parameters.Zo kunt u parametrische analyse met verschillende huidige voor OPamp en waarnemingspunt grafiek waar Y-as wordt de bandbreedte en de X-as wordt de parameter-waarde (in lopende bijvoorbeeld).
Als u wilt waarnemingspunt grafiek als bijlage net waarnemingspunt dB (Vout / Vin).

FOM schreef:

"Bandbreedte" is een speciale functie van Cadence Analoge Kunstenaar Calculator tool.

Zoals ik hierboven geeft hij een waarde, zodat je niet kunt gebruiken dat perceel grafiek zoals in de bijlage.
Maar het kan handig zijn als u wilt zien hoe bandbreedte wordt gewijzigd wanneer u een aantal ontwerpen parameters.
Zo kunt u parametrische analyse met verschillende huidige voor OPamp en waarnemingspunt grafiek waar Y-as wordt de bandbreedte en de X-as wordt de parameter-waarde (in lopende bijvoorbeeld).

Als u wilt waarnemingspunt grafiek als bijlage net waarnemingspunt dB (Vout / Vin).

FOM schreef:Als u wilt waarnemingspunt grafiek als bijlage net waarnemingspunt dB (Vout / Vin).

Je zet Vsin als V0.Stel Transiënte amplitude = 1V en sweep Transiënte frequentie.Beiden zijn niet geldig voor AC analyse.AC analyse gebruik gelijkstroomvoeding van deze bron voor het berekenen van de werking punt, AC grootte en fase te definiëren waar is de bron van uw variabele.
U moet AC grootte = 1m (Eerlijk spreken kunt u deze omvang aan een waarde. Het heeft vrijwel geen effect op het resultaat), VDC = 0
Sweep variabele moet worden ingesteld als FREQUENTIE.
Stel Frequentiebereik als u wilt en uitvoeren simulatie.
Succes.
FOM

FOM schreef:

Je zet Vsin als V0.
Stel Transiënte amplitude = 1V en sweep Transiënte frequentie.
Beiden zijn niet geldig voor AC analyse.
AC analyse gebruik gelijkstroomvoeding van deze bron voor het berekenen van de werking punt, AC grootte en fase te definiëren waar is de bron van uw variabele.

U moet AC grootte = 1m (Eerlijk spreken kunt u deze omvang aan een waarde. Het heeft vrijwel geen effect op het resultaat), VDC = 0

Sweep variabele moet worden ingesteld als FREQUENTIE.

Stel Frequentiebereik als u wilt en uitvoeren simulatie.

Succes.

FOM

Wat bedoel je Vout over Vin?Is het Vout / Vin of Vout - Vin?
En wat betekent dat hetzelfde resultaat?Als resultaat is absoluut hetzelfde perceel, zodat de volgende reden kan dat.
1.U heeft geen enkele AC omvang te ingangsbron.
2.Uw schematische onder OP AMP symbool werkt niet.
U kunt proberen een eenvoudige RC netwerk om ervoor te zorgen dat al uw simulatie is OK.

FOM schreef:

Wat bedoel je Vout over Vin?
Is het Vout / Vin of Vout - Vin?

En wat betekent dat hetzelfde resultaat?
Als resultaat is absoluut hetzelfde perceel, zodat de volgende reden kan dat.

1.
U heeft geen enkele AC omvang te ingangsbron.

2.
Uw schematische onder OP AMP symbool werkt niet.

U kunt proberen een eenvoudige RC netwerk om ervoor te zorgen dat al uw simulatie is OK.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back