Vraag over buffer

S

segabird

Guest
Hoi,
als de buffer wordt gebruikt voor volgende 20k zonde golf en de THD van de output moet worden beperkt tot 0,1%, hoe kan ik het ontwerp van de buffer?
Voorbeeld van de amplitude van de zonde 20k golf is 0.5V, die paramater van de opamp is belangrijk?En waarom?
Kan iemand mij helpen?
3x

Ik denk dat de parameter die u dient eerst te controleren is de slew rate van de opamp.Het moet meer zijn dan de maximale helling van het ingangssignaal dat wil zeggen helling van de zonde golf op 0 crossover.

De slew rate van de opamp moet groter zijn dan vo * W0 beschreven in Razavi's book.But Ik weet niet waarom.
En iemand vertelde me dat de bandbreedte is de cruciale parameter in dit case.Is het echt?

In de standaard catalogus van de verkoper heeft de volgende op-amp parameters:
Voedingsspanning,
Bandbreedte,
Slew-Rate,
V gecompenseerd Min,
Ik bias,
Temperatuurbereik.
Fabrikant zal nog veel meer ...

Voor de eerste selectie die u zal kijken naar de voedingsspanning en de bandbreedte.
De andere parameters zijn ook belangrijk, maar in uw geval, voor de sinus van 20kHz 0.5Vpp in de buffer van de configuratie, spelen ze nu bijna rol ...

Hoe hoger de slew rate, hoe hoger de bandbreedte.Aangezien de uitgang kan sneller stijgen, betekent dit dat de output kan draaien op hogere snelheid.

Ik weet niet of er is een snelle vergelijking die betrekking kunnen hebben deze twee.

Je zou willen controleren afwikkeling van tijd ook.Dit is belangrijk voor consumptieaardappelen vierkante, maar misschien niet zo belangrijk om sine wave.

Zorg ervoor dat je voeding goed is.Te veel lawaai in de voeding kunnen toevoegen distortionl.

Probeer niet te laden hebben te veel capaciteit.Te veel weerstand kan vertragen de slew rate en in sommige gevallen maken de opamp oscilate.

andy1 schreef:

Hoe hoger de slew rate, hoe hoger de bandbreedte.
Aangezien de uitgang kan sneller stijgen, betekent dit dat de output kan draaien op hogere snelheid.Ik weet niet of er is een snelle vergelijking die betrekking kunnen hebben deze twee.Je zou willen controleren afwikkeling van tijd ook.
Dit is belangrijk voor consumptieaardappelen vierkante, maar misschien niet zo belangrijk om sine wave.Zorg ervoor dat je voeding goed is.
Te veel lawaai in de voeding kunnen toevoegen distortionl.Probeer niet om de belasting hebben te veel capaciteit.
Te veel weerstand kan vertragen de slew rate en in sommige gevallen maken de opamp oscilate.

hi,
over de winst-bandbreedte vs Slew-rate relatie, kan je gewoon zien als
de dc winst van de buffer Av = GM * Rout domineren en de pole = 1 / (Rout * Cload)
de winst-bandbreedte product is gelijk aan Av keer pole, zoals GBW = (GM Rout *) * 1 / (Rout Cload *) = Gm / Cload = GM * SR / I
dan zoals u al zei, hoe hoger de SR, hoe groter de GBW

Naar mijn mening, als de THD is uw voornaamste zorg, het gebruik volledig diff architectuur.
Maar in jouw geval, ik denk niet dat SR en GBW kritisch is.Omdat de uitgang van de schommel is klein en het signaal bandbreedte is niet zo hoog.

markty schreef:

Naar mijn mening, als de THD is uw voornaamste zorg, het gebruik volledig diff architectuur.

Maar in jouw geval, ik denk niet dat SR en GBW kritisch is.
Omdat de uitgang van de schommel is klein en het signaal bandbreedte is niet zo hoog.

Nou.
Aangezien u vroeg, ik denk dat een aantal MHz voldoende zal zijn, maar je moet ervoor zorgen dat de SR is genoeg.Zoals u zei, SR moet groter zijn dan vo * Wo.
De reden is de SR wordt beperkt door de huidige en de condensator.Beschouw de eindtrap (groot-signaal), de lading en ontlading capaciteit moet voldoende zijn.
U kan doen wat simulatie zelf uit te vinden welke parameter is van cruciaal belang.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back