Vraag over analoog ontwerp studie

T

tiger_shark

Guest
Beste vrienden, ben ik het onderzoeken van mijn manier om mijn kennis op te frissen op analoge CMOS-ontwerp (en RF CMOS daarna) en om de gaten ik nooit aangeraakt toen ik nog op school te vullen. Ik vroeg me af of iedereen die in het analoge-industrie zou kunnen mij begeleiden hoe verder te gaan en waar zich meer te richten. Ik zal beschrijven mijn achtergrond, zodat u weet waar ik ben: - Ik ben op dit moment digitaal design engineer (M.Sc. Wireless comm - Werken nu op FPGA / signal-processing/DSP), - Geslaagd weinig cursussen in udergrad mede op basis CMOS-ontwerpen op het boek van Razavi's (enkele jaren geleden) maar heeft geen diepgaande simulatie / Spice / lay-out - Geslaagd RF circuit ontwerp (discrete) paar jaar geleden (meestal theoretische) - Theoretische kennis van het Control-systeem / feedback / PLL - Kennis van de DSP kant van Sigma / Delta converters - Kennis van draadloze communicatie Elke suggestie ten aanzien van de road-map, tools en de beschikbaarheid ervan, het belang van de theorie versus simulatie / tools en tips op analoge / RF CMOS-industrie perspectief binnen de komende 5 jaar in Noord-Amerika zou een grote hulp voor mij. Bij voorbaat dank, en sorry voor het lange bericht Met vriendelijke groet, TS

Ik denk dat u have stevige basis te krijgen ... hands on ervaring op het ontwerpen van analoge cirucit op transistor-niveau .... Voor mij in dit tempo de basis van het circuit theorie over transistor is van vitaal belang .... do u nog solid state backgroud .. is het voordeel om een proces zaken te leren kennen.

Hi Syukri Bedankt voor het antwoord. Zou u in staat om me waar te beginnen en waar tot finish punt? wilt, weet je of ik kan een klein project (onderwerp) die me kan lopen in het krijgen van een "hand-over vaardigheid" te vinden zoals u gezegd? Heeft u aanraden te lezen Razavi het boek en het oplossen van de vragen? of beginnen met een simulatie gewoon b / c Razavi 's boek is te theoretisch? Bedankt voor uw tijd, Met vriendelijke groet, TS

het zal beter voor u om met allen hollberg beginnen met nogal te beginnen met book.for Razavi de handen op ervaring oogpunt kan ik stel voor dat je twee analoge boeken die vruchtbaar zal zijn voor jou. 1-het boek van allen hollberg 2-het boek van bakker, Li en Boyce. Razavi's boek is alleen voor de theoretische concepten. veel succes

eerst leren het basisontwerp van Allen holegerg en bakker.

Ik stel u eerst beginnen met de theoretische concepten met Sedra & smid boek en ga dan naar Holberg

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back