T
tiger_shark
Guest
Beste vrienden, ben ik het onderzoeken van mijn manier om mijn kennis op te frissen op analoge CMOS-ontwerp (en RF CMOS daarna) en om de gaten ik nooit aangeraakt toen ik nog op school te vullen. Ik vroeg me af of iedereen die in het analoge-industrie zou kunnen mij begeleiden hoe verder te gaan en waar zich meer te richten. Ik zal beschrijven mijn achtergrond, zodat u weet waar ik ben: - Ik ben op dit moment digitaal design engineer (M.Sc. Wireless comm - Werken nu op FPGA / signal-processing/DSP), - Geslaagd weinig cursussen in udergrad mede op basis CMOS-ontwerpen op het boek van Razavi's (enkele jaren geleden) maar heeft geen diepgaande simulatie / Spice / lay-out - Geslaagd RF circuit ontwerp (discrete) paar jaar geleden (meestal theoretische) - Theoretische kennis van het Control-systeem / feedback / PLL - Kennis van de DSP kant van Sigma / Delta converters - Kennis van draadloze communicatie Elke suggestie ten aanzien van de road-map, tools en de beschikbaarheid ervan, het belang van de theorie versus simulatie / tools en tips op analoge / RF CMOS-industrie perspectief binnen de komende 5 jaar in Noord-Amerika zou een grote hulp voor mij. Bij voorbaat dank, en sorry voor het lange bericht Met vriendelijke groet, TS