vraag over ADC

J

jswei303

Guest
hi all

Ik invoeren van een zeer trage oprit naar een 8-b ADC en kreeg een vreemde uitgang codes zoals
...7 8 9 8 9 8 9 a 9 abc ...
Is het omdat de input oprit spanning heel dicht bij ref comparator's of iets anders?
op grond van deze resultaten, kunnen we nog zeggen dat de ADC is monotoon?
Kan iemand mij een suggestie?
Thanks very much!
Basisverordeningen

Uw presentatie is te eenvoudig.Ik weet niet de echte reden.In deze ADC je kunt bereiken DNL en INL.Je weet of deze parameters het bereiken van uw doel.Stap en stap goed kijkt, moet je antwoord.

mayge het uw hardware ontwerp probleem
dergelijke pricision ADC shoud geen dergelijke misitakes

jswei303,

U praat over meting of simulatie resultaten?

Want als het is metingen, wat je ziet kan worden veroorzaakt het geluid - zelfs als je een perfecte gelijkspanning op de ingang van een ADC, zie je verschillende codes coming out, van monster tot monster.

niet zeker van de input bereik, maar zorg ervoor dat u zijn de input bereik ingesteld als het minimum in uw spec en probeer het een beetje langzamer helling.Zolang de output Jaggy hoe kan u zeggen dat het monotone?

bedankt
arsenaal

hi all

Bedankt voor uw suggesties.
Allereerst is dit de simulatie resultaat en de input bereik is van 0.5V tot 1.5V voor 1V input ADC.
De oorspronkelijke ontwerper stelt u de ideale referentie spanningen en het resultaat is iets beter.
Echter, in mijn simulatie toestand, gebruik ik een vertekening ckt bij deze referentie spanningen aanbod en het resultaat is niet zo goed als altijd.
Dus heb ik nodig om de vertekening ckt output analyseren of ik een aantal belangrijke sleutel missen?

Bedankt allemaal.Toegevoegd na 34 seconden:hi all

Bedankt voor uw suggesties.
Allereerst is dit de simulatie resultaat en de input bereik is van 0.5V tot 1.5V voor 1V input ADC.
De oorspronkelijke ontwerper stelt u de ideale referentie spanningen en het resultaat is iets beter.
Echter, in mijn simulatie toestand, gebruik ik een vertekening ckt bij deze referentie spanningen aanbod en het resultaat is niet zo goed als altijd.
Dus heb ik nodig om de vertekening ckt output analyseren of ik een aantal belangrijke sleutel missen?

Bedankt allemaal.

Welk type ADC heeft u gebruikt?Wat is het sample rate.slechts in enkele speciale punt uitgang is niet in orde of de volledige gegevens is niet in orde?U moet gedetailleerde beschrijving.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back