vraag op te doen fout van een lading scaling dac

W

wholx

Guest
ik ben het simuleren van een MSB voltage-aanpassing en LSB lading scaling dac met kruiden. de output heeft een winst fout van 5% en de offset fout van 0. Ik vraag me af hoe komt het dat de winst fout. volgens de simulatie, de MSB voltage-scaling subDAC werkte heel goed, dus het probleem is binnen het LSB subdDAD. de invloeden van de parasitaire capaciteit en on-weerstand zijn uitgesloten reeds. de simulatie bleek dat de initialisatie voor elke conversie is gedaan zoals verwacht. iedereen weet dat andere redenen die winst fout zal produceren?

de winst fout was ongeveer 3%. Ik maakte nog een test door het verhogen van de Cmin van de lading-scaling subDAC van 1pF naar 1NF. het resultaat was goed en de winst fout gedaald tot 0,01%. dus ik denk dat dit betekent dat er een parasitaire capaciteit in parallel met de capaciteiten in de subDAC, ben ik gelijk? maar de vraag is hoe komt het? Zoals ik al zei de output buffer werd gerealiseerd door een ideale versterker (nl element genaamd E van de bibliotheek), waarvan ik denk dat er geen parasitaire capaciteit. iemand enig idee heeft?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back