Voors en tegens van Switch-Condensator Circuit

J

jordan76

Guest
Hallo, Soms gebruiken we -schakelaar-capaictor circuit technieken om de op-amp ontwerp. Soms doen we dat niet. Kan iemand vertellen de voor-en nadelen van -schakelaar-condensator circuit? Elke input is welkom. Dank bij voorbaat!

Hi. Ik denk dat het belangrijkste nadeel van switched-capacitor circuits is dat zij moeten worden gebruikt in twee fase circuits. Altijd moeten ze een fase (meestal half klok periode) voor bemonstering. Maar er zijn tal van voordelen voor deze structuren die hen zo populair te maken in vele toepassingen. Ik denk dat het belangrijkste is CONDENSATOREN zelf. Ik bedoel, bijvoorbeeld produceren we een meer exact te krijgen met condensator-verhouding die zeer nauwkeurig is in het lay-out. Of we nemen het voordeel van de spanning restauratie in Integrators en ga zo maar door. Groeten, EZT

Hallo EZT, Bedankt voor uw input! Als we geen rekening met de overhead van de twee-fasen niet-overlappende klok en stel de winst nauwkeurigheid is niet erg kritisch, wat is dan het criterium van het kiezen opamp structuur tussen sc circuits en conventionele methode? groeten, jordan76

Meestal, als ik het ontwerpen van een switch-condensator filter, is de common mode feedback van de opamp meestal deisgned met schakelaar condensator techniek. In het algemeen kan de switch-condensator circuits hebben een zeer nauwkeurige RC-tijd constamt omdat de R wordt uitgevoerd door de C. Maar het stroomverbruik is meestal groter dan de overgangsregeling manier, omdat de operationele programma's nodig heeft grotere UGB. Yibin.

Bedankt, yibinhsieh! Een andere vraag: hoe om te controleren of de stabiliteit van de CMFB circuit? Ook hoe je waarheid het? Bedankt! groeten, jordan76

Beste jordan, Normaal proberen we een lus test te doen op het CMFB lus met de grote lus inputs die ter VMID spanning die is VDD-VSS / 2. Vandaar dat u probeert om de loop te krijgen en loop fase marge te meten. Maar in het geval van geschakelde condensator CMFB, zolang de inwerktijd van de schakelaars is betrouwbaar in de kloksnelheden, de CMFB is onvoorwaardelijk stabiel.

wat is de betekenis van "de switch-condensator circuits kan een zeer nauwkeurige RC-tijd constamt hebben, omdat de R wordt uitgevoerd door de C". bedoel je de condensator kan worden gezien als open vanaf het dc punt?
[size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 3 minuten:. [/Color] [/size] kan je een bericht plaatst een specifiek geval voor het testen van de inwerktijd van een sc circuits, HSPICE gesimuleerd bestand misschien prefered.thanks eerst! [Quote = Vamsi Mocherla] Beste jordan, Normaal proberen we een lus test te doen op het CMFB lus met de grote lus inputs die ter VMID spanning die is VDD-VSS / 2. Vandaar dat u probeert om de loop te krijgen en loop fase marge te meten. Maar in het geval van geschakelde condensator CMFB, zolang de inwerktijd van de schakelaars is betrouwbaar in de kloksnelheden, de CMFB is onvoorwaardelijk stabiel.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back