Voltage niveau vertaling

D

dspcode

Guest
Ik wil om de output van een 3.3V cpld en hebben het station doelgroep
apparaten die kunnen hebben verschillende spanning normen --
(1/1.8/2.5/3.3/5 volt).De doelgroep spanning is beschikbaar
als input voor het circuit.Het circuit moet werken op
20 MHz.Ik ben op zoek naar een eenvoudige schakeling (bijv. 1 transistor
Weerstanden) dat zal doen.

Ik
heb gehoord van een gemeenschappelijke grondslag transistor-configuratie, met enkele
wijzigingen zullen worden vergroot.Ook de vertraging moet
niet meer dan 10 ns dacht dat de vertaler.

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.

Kijk Maxim Logic Level Translators:
h ** p: / / para.maxim-ic.com/compare.asp? Fam = bidirtranslators & Tree = Interface & HP = Interface.cfm

Ok, ik probeerde het uit, en het werkt prima op 20Mhz (gezien mijn transistor, hehe sbc35)

U kunt gewoon gebruik maken van een transistor en een weerstand (zoals je zei).Ik weet niet wat je bedoelt met gemeenschappelijke basis configuratie, maar met behulp van een gemeenschappelijke bron is wat ik deed.

(1v-> 5V leveren) |
|
R
|--------- vertaald uitgang (1v-> 5V)
3.3V output ----- N
|
|
GNDok, dus de R is een weerstand van 5k waarde (waarschijnlijk heel anders voor u, omdat onze transistors zal variëren).De N is een NFET, en thats it.

dingen zorgen te maken over ...aan boord van capaciteit.Ik gebruikte 10pf werken deze, en dat maakt het naar binnen 100 millivolts van de maximale grootte op 20Mhz.Je zou denken dat je kunt gewoon de grootte van de weerstand om dichter bij de top ... die je kunt, maar dan de onderkant spanning begint te stijgen ook.Beste wat je moet doen is een gulden middenweg en volg met een omvormer op het nieuwe aanbod.Dan is iedereen blij.Als u de capaciteit aan boord beneden 10pf dit zou moeten werken.Hoop dat dit helpt!

i succesvol gebruik van het 74LTX541 niveau shifter die 5Vtorerant in / uitgangen

Hoi

zie ook deze link
VVV verklaard somthing simillar
http://edaboard.com/viewtopic.php?t=107539&highlight =

Citaat:

Ok, ik probeerde het uit, en het werkt prima op 20Mhz (gezien mijn transistor, hehe sbc35)U kunt gewoon gebruik maken van een transistor en een weerstand (zoals je zei).
Ik weet niet wat je bedoelt met gemeenschappelijke basis configuratie, maar met behulp van een gemeenschappelijke bron is wat ik deed.(1v-> 5V leveren) |

|

R

|--------- vertaald uitgang (1v-> 5V)

3.3V output ----- N

|

|

GNDok, dus de R is een weerstand van 5k waarde (waarschijnlijk heel anders voor u, omdat onze transistors zal variëren).
De N is een NFET, en thats it.dingen zorgen te maken over ...
aan boord van capaciteit.
Ik gebruikte 10pf werken deze, en dat maakt het naar binnen 100 millivolts van de maximale grootte op 20Mhz.
Je zou denken dat je kunt gewoon de grootte van de weerstand om dichter bij de top ... die je kunt, maar dan de onderkant spanning begint te stijgen ook.
Beste wat je moet doen is een gulden middenweg en volg met een omvormer op het nieuwe aanbod.
Dan is iedereen blij.
Als u de capaciteit aan boord beneden 10pf dit zou moeten werken.
Hoop dat dit helpt!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back