Voeding probleem met behulp van 16LF877a

S

siongboon

Guest
Hallo Vrienden, Ik heb vroeger veel met 16F877A PIC microcontrollers van Microchip. Ik was het leren te ontwerpen schakelen naar een microcontroller met behulp van een 3,3 V voeding. Voor deze, Ik begrijp uit de website die 16LF877a microcontroller staat zou zijn om het aanbod van 2V tot 5,5 V range te accepteren. In tegenstelling tot de 16F877A die alleen kan nemen in een minimum van 4V. Toen ik 3.3V gebruik LM2576-adj aanbod en draaien met een 4Mhz kristal, kan de microcontroller 16LF877a niet uitgevoerd. Wanneer ik de voeding aan te passen aan over 4V, dezelfde 16LF877a in staat is om goed te functioneren. Vermoeden dat het misschien een productie fout zijn, ik heb geprobeerd met een andere 16LF877a van een andere productie-batch, is hetzelfde gedrag waargenomen. Geprobeerd zoeken op het internet, maar niet veel informatie over 16LF877a microcontroller heb ik uitgeput van idee en hoop iemand van u enig inzicht te geven over wat er zou kunnen zijn misgegaan. Iemand geprobeerd draait 16LF877a op een 3,3 V voeding met succes? Hartelijk dank voor uw advies. www.siongboon.com

hi ik gebruikte PIC16F877 met 3V en het werken, maar wen i decrise spanning onder 3v het stoped. misschien uw onderspanning detecteren actived of uw suply is instabiel probeer 100n condensator gebruiken in de buurt van de kracht pin van de micro.

We maken gebruik van 16F877A met 3,3 V voeding, en met 10 M Hz kristal snelheid, het is ok! Ik geloof ook dat het ofwel je voeding niet schoon is of je circuit is niet goed ontwerp.

Siongboon, het gedeelte dat u genoemde 16FL877a is zelfs niet in de microchip website! Volgens de datasheet 16F877A moeten werken upto 2V. Probeer het RC-oscillator of externe oscillatoren! Giri

16LF877a bestaat. De officiële bedrijfsspanning bereik kan worden gevonden in de data sheet.
John

Ja. PIC16LF877a kan werken van 2.0V tot 5.5V, maar niet PIC16F877a als vermelding in de datasheet. Informatie is te vinden in dezelfde datasheet. Bedankt iedereen, voor uw advies en ideeën. Blij dat zo velen van jullie te horen hebben geprobeerd de microcontroller met lagere voedingsspanning. Ik zal weer aan het werk op te baseren op uw suggestie. Heel erg bedankt.

Ya. De microcontroller PIC16LF877a kan draaien op 3.3V voeding na schakel ik de BODEN "Brown out detect" bit van de configuratie bits. Bedankt iedereen voor de begeleiding. Betekent dit betekent dat PIC16LF877a niet kan werken met BODEN functie onder lage spanning? Er is geen BODEN voor pic16LF877a?

Brownout spanningsniveaus zijn configureerbaar alleen voor PIC18 familie ... In datasheet van PIC16 ik dont vond vele vermeldt over dit ... Gorkin

Brownout spanningsniveaus zijn configureerbaar alleen voor PIC18 familie ... In datasheet van PIC16 ik dont vond vele vermeldt over.
Ja, dat is mijn fout. Ik heb war de 18LF en 16LF series. Het lijkt erop dat er niets over discrete BOR spanning voor 16LF serie. John Leung

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back