Vias en twee lagen board design

A

Abhijith Yadav

Guest
Hallo mensen, ik ben vast met een klein woord dat ik tegenkwam in Diptrace-'vias' ... Kan iemand mij uitleggen wat precies en waar precies een via in het spel komt? Ook voor een ontwerp, ben ik gedwongen om te gaan voor twee gelaagde etsen ... Ik ben het bevestigen van de PDF's van zowel de lagen ... kunt u mij vertellen of er een probleem is met het ontwerp werk en ook commentaar over de warmte prestaties! View attachment 75402 View attachment 75403

"Vias" zijn de vergulde gaten die worden gebruikt om verbinding te maken tussen de lagen. Zo J1 heeft 4 vias in de schets u op de hoogte.

Vias zal worden geboord in uw raad als gaten zijn geboord voor Connectors en DIP IC's Pads.

Hoe maken we verbindingen over twee lagen met behulp van vias?

Misschien een foto zal helpen. Dit toont 4 grond vias tussen de bovenste en onderste lagen. Het centrum via voor signaal gaat van toplaag naar een binnenste laag, en backdrilled van de bodem naar de stomp verminderen.

Hebben we te solderen de onderdelen op beide zijden om de verbindingen te onderhouden over de vias

Hebben we te solderen de onderdelen op beide zijden om de verbindingen te onderhouden over de vias
In een doe-het PCB, ja. In een industriële geproduceerde PCB's, worden via's galvanisch throughplated. De techniek is niet beschikbaar voor zelfgemaakte platen. Holle klinknagels worden soms gebruikt als een echt via vervanging, bijvoorbeeld om pads onder een component contact op te nemen.

Het is een tin / verkoperd sluiting gefixeerd op het bord, gebruikt voor de continuïteit van de verbinding door middel van solderen beide kanten.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back