Verwijderen van DC-component van een signaal

C

cc12

Guest
Hoi,

Ik wil een signaal normaliseren en de macht spectrum in Matlab SP gereedschapskist te genereren.Ik gebruikte volgende opdracht te normaliseren het signaal.

= x1-gemiddelde (x1);

Maar toch is er zeer groot DC componenten verschijnt in de macht spectrum.Kunt u me uitleggen hoe dit op te heffen?Hier heb ik bijgevoegd een stukje van mijn signaal.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Kunt u mij uitleggen beetje over het gebruik van een lowpass filter?Ik heb stuurde een monster van mijn gegevens.

Beste
cc12

= x1-gemiddelde (x1); is per definitie precies het verwijderen van de DC-component.Echter, na het aanbrengen van een raam of snijden een deel van de gegevens ziet u een niet-nul DCcomponent opnieuw.Het kan niet "zeer groot", absoluut.

Hallo!

Om accuraat, gemiddelde (x) is een low pass filter.
x-gemiddelde (x) is een high-pass filter.

Het probleem van het voortschrijdend gemiddelde is dat je niet kunt krijgen een zeer scherpe
reactie.Kijk hier voor meer informatie.
Als u een goed filter vrij eenvoudig te implementeren, scherpe, enz. .., kunt u
overwegen een 2e orde IIR.

Dora.cc12 schreef:

Hoi,Ik wil een signaal normaliseren en de macht spectrum in Matlab SP gereedschapskist te genereren.
Ik gebruikte volgende opdracht te normaliseren het signaal.= x1-gemiddelde (x1);Maar toch is er zeer groot DC componenten verschijnt in de macht spectrum.
Kunt u me uitleggen hoe dit op te heffen?
Hier heb ik bijgevoegd een stukje van mijn signaal.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back