Verwarring over decibel

W

watertreader

Guest
Hoi,

Heb een beetje verwarring over decibel.Ik weet dat de decibel een vermogen soort hoeveelheid die je gaat gebruiken 10 log P. terwijl voor spanning je 20 log zal gebruiken V. verkrijgen

Echter, als de fysieke hoeveelheid ik ben meten aan de macht is of intensiteit.Maar de output meting Ik neem in spanning of stroom ...dat is de juiste vorm die ik zou moeten uitdrukken decibel als?

Bedankt voor uw hulp!

Aangezien u meten uitgangsvermogen van uitgangsspanning de juiste is 20logV.U zult herinneren dat de macht is gerelateerd aan V ^ 2.Dus thats de extra factor die wordt geleverd in wel 20 in plaats van 10.Zijn dat gewoon simpel

De decibel is een soort van een relatieve maatstaf van een hoeveelheid.Zo is de exacte definitie wordt gegeven door 10 log (P2 / P1) of 20 log (V2 / V1), aangezien de macht evenredig is vierkant van spanning.Sommige speciale soort van decibel is dBm, waar P2 = 1 mW.De decibel is gebruikt, omdat het de menselijke waarneming vertegenwoordigen goed, vooral de oren, enz.

goed buddy bezoek deze pagina en een keer lezen .. je ding zal duidelijk zijn
h ** p: / / www.phys.unsw.edu.au / JW / dB.html
'njoi

P ˛ = V / R = I ˛ × R
Dus
10 × log (P1/P2) = 10 × log (V1 ˛ / V2 ˛) = 10 × log (V1/V2) ˛ = 10 × 2 × log (V1/V2) =
20 × log (V1/V2) = 20 × log (I1/I2)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back