verwarren op simulatie

Y

yannsun

Guest
Hi all,
Ik probeer voor de simulatie van de klassieke half wave rectifier circuit met een weerstand en een diode door HSPICE, maar het resultaat laat zien voutfollows vin, dwz er is geen effect van de diode switch functie tijdens de vd variatie.Ik ben verward en ook willen weten is of HSPICE kan goed simuleren de diode transiënte kenmerken, en gaat iedereen gebruik HSPICE, PSPICE of andere simulator programma, om te slagen in het verkrijgen van de diode circuit transiënte simulatie resultaat?
De volgende is de netlist schets met diode model.

V1 vin 0 SIN 0 5 10MEG 0
D1 vin vout PDIODE
R1 vout 0 1K
. TRAN 0.5n 1U
. PROBE TRAN v (vout) v (VIN)
. opties sonde

# # # ┌ ┐ ┌ ┐ ┌ ┐
# # # # └ ┘ └ ┘ └ =>
# # # ┌ ┐ ┌ ┐ ┌ ┐
# # # # └ ┘ └ ┘ └
SIN-ingang (input PUSLE toont het vergelijkbare resultaat)

Wat bedoel je, vout volgt vin ook tijdens de negatieve halfwave?In dit geval is er iets verkeerd zou zijn met de diode model.Algemeen, van alle SPICE-variant in staat is voor het uitvoeren van een dergelijke eenvoudige simulaties en ik zou niet verwachten dat er grote verschillen in het resultaat.Hoe zit het met de gebruikte diode model?Als het een breakout deel,
maar heeft waarschijnlijk geen tijd afhankelijke parameters of knooppunt capaciteit.Dus je zal niet echt diode gedrag in transiënte analyse, alleen de statische diode kenmerken.

Ik ben er vrij zeker van dat de "fout bron" is de frequentie die te hoog is voor het soort diode die u gebruikt.De diode capaciteit is verantwoordelijk voor dit effect.
Probeer een frequentie van 100 kHz - en zie je alles zoals verwacht.
LVW

Ik denk, je
hebt gelijk.Eigenlijk kon ik niet bedenken voor het gebruik van een vermogen diode simulatie op 10 MHz, maar ik zou beter moeten weten ...

Bedankt voor uw tijd, probleem opgelost.
In feite, PDIO betekent P / NWELL diode, een van de pop diode implementaion in CMOS proces.FVM, je hebt gelijk, het onvoltooide parameter setup diode oorzaak van het resultaat te worden ten onrechte volledig golf.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back