verward met golfgeleider filter

A

amicloud

Guest
Ik ontwerp een filter, maar de gemeten antwoord is dat,
in de pass band, de S11 is ongeveer-10dB, en de S21 is ook-10dB.
it doesnt volg de macht instandhouding theorie.
wie kan mij wat instructie?

Ik zie geen probleem.Je hebt een filter met een niet erg goed S11 en de S21 slecht, alleen.

hi, borich, flatuent,
als de S11 is zeer slecht, zal het ongeveer 0db die volledige weerspiegeling middelen, maar niet-10dB.-10dB is slecht, maar niet zeer slecht, en de meeste van de macht moet gaan door het filter en de S21 te dicht bij 0 dB .Ik denk niet dat er een zeer grote interne verlies in een passieve component die licht absorberen bijna alle van de macht zijn.
bedankt

door de manier, kan iemand me een aantal goede invoering van methoden om een golfgeleider filter? HFSS is te tijdrovend en te optimaliseren I dont hebben een matching-software voor de mode method.Who hebben de ervaring?

Ik weet wat is uw vraag:
als de input vermogen is 0 dBm, en de S11 is -10, dan is de uitdrukking macht is-10dBm, dus het uitgangsvermogen 0-10 =- 10dBm, tht: de S21 is -10, dat is alles!

springf,
je bent heel verkeerd
db (S21) = 10log10 (S21)
en | S21 | ** 2 | S11 | ** 2 ≈ 1 als het gaat om een lossless-systeem.

Bevoegdheden te gebruiken 10 log x, spanningen gebruik 20 log x.

dB [s11] = 20 Log (S11)
dB [s21] = 20 Log (S21)

S11 amd S21 zijn SPANNING reizen golven.

In een netwerk, is de macht behouden.Dat is de kracht in te gaan op een zwarte doos is exact gelijk aan de macht komt uit de havens van de zwarte doos, vermeerderd met de stroom omgezet in warmte binnenkant van de zwarte doos.

Macht is proporitonal aan spanning kwadraat, dus behoud van de macht zegt, als de ingangsspanning golf reizen is van eenheid amplitude, de normallized ingangsvermogen is 1 kwadraat:

(1 ^ 2) = 1 = (s11 ^ 2) (s21 * 2) gedissipeerd vermogen binnenkant van de zwarte doos

S11 = -10 dB = 0,316 dus: S11 ^ 2 = 0,1
S21 = -10 dB = 0,316 dus: S21 ^ 2 = 0,1

1 - (0,316 ^ 2) - (0,316 ^ 2) = opgenomen vermogen in de zwarte doos

zo

1 - 0,1 - 0,1 = 0,8 = (input power-uiting power-transmissievermogensniveaus) = opgenomen vermogen binnenkant van de zwarte doos.

het opgenomen vermogen binnenkant van je vak is 0,8, of 80% van de input vermogen in watt.Geluiden hoog verlies voor mij.

Een andere manier om dit te visualiseren: Als uw input power is 0 dBm (1 mW), zoals iemand suggereerde, kunt u gebruik maken van een power meter / directionele koppeling van de input-poort en de maatregelen die de teruggekaatste vermogen bedroeg 0,1 mW (dwz s11 is 10 dB vaststelling van het ingangsvermogen van 0 dBm).Je zou kunnen haak de wattmeter rechtstreeks aan de uitgang van de haven, en zie ook 0,1 mW coming out van de output.

SOOOOO, indien 1 MW komt, 0,1 mw terugkaatst, en 0,1 mW gaat naar de uitgang van de belasting, moet er 0,8 MW aan warmte wordt de binnenkant van de zwarte doos gegenereerd (blokkeren zaken als zwarte gaten en donkere materie, enz.).

amicloud schreef:

hi, borich, flatuent,

als de S11 is zeer slecht, zal het ongeveer 0db die volledige weerspiegeling middelen, maar niet-10dB.-10dB is slecht, maar niet zeer slecht, en de meeste van de macht moet gaan door het filter en de S21 te dicht bij 0 dB .
Ik denk niet dat er een zeer grote interne verlies in een passieve component die licht absorberen bijna alle van de macht zijn.

bedankt

door de manier, kan iemand me een aantal goede invoering van methoden om een golfgeleider filter? HFSS is te tijdrovend en te optimaliseren I dont hebben een matching-software voor de mode method.Who hebben de ervaring?

A 10 dB return loss is ok, de industrie standaard is meer als 12 tot 15 dB voor rendement verlies.

A 10 dB insertion loss is niet OK.Tenzij dit is een zeer smalband filter, is iets wat waarschijnlijk de binnenkant van het filter gebroken.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back