Vertex 4 SerDes gebruik

S

Saikat

Guest
Ik heb een specifieke vraag over het gebruik van het selecteren / RocketIO SerDes functies die beschikbaar zijn in Vertex 4.Ik heb via de Vertex 4 gebruiker gids en een flink aantal application notes verband houden.Wat ik heb begrepen dat deze functies zijn vooral van toepassing voor snelle seriële communicatie protocollen zoals PCI Express, SATA enz. Zij hebben ook een aantal speciale functies zoals 8B/10B codering / decodering ingebouwd in het apparaat voor specifieke high speed seriële communicatie-toepassingen.

In mijn aanvraag, moet ik monster externe gegevens met hoge snelheid bv @ 2 ns (500MHz).Ik hoef alleen te proeven van de gegevens op dat hoge snelheid, maar ik zou het proces binnen FPGA op veel minder snelheid bijv. 100MHz.Aangezien de SerDes blokken zijn met ingebouwde serieel-naar-parallel-en parallel-naar-serieel blokken, kan het worden gebruikt voor het verkrijgen van gegevens @ 2 ns?Als ik kon een 5BIT configureren serieel-naar-parallel omzetter met SerDes, dan kan ik gemakkelijk verwerken de parallelle gegevens uit SerDes in FPGA logica voor verdere verwerking @ 100MHz.

Een ander punt dat ik wil ook duidelijk is dat, heeft RocketIO functie ondersteunt alleen differentiële IO normen?De IO-standaard voor mijn toepassing zou kunnen zijn LVTTL of LVCMOS die zeker zijn single-ended en niet differentieel.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back