Verschil van signaal divider, power splitter enz.

P

pit

Guest
Hallo!

Wat is het precieze verschil in deze apparaten:

- Signaal divider
- Signaal splitter
- Power divider
- Power splitter

Tot nu toe heb ik geleerd dat een signaal verdeler met 3 poorten heeft drie weerstanden (in driehoek configuratie, in een 50 Ohm systeem om de weerstand is 50 Ohm), los van elke poort naar een andere haven is 6 dB.

Een power splitter heeft slechts twee weerstanden, klopt dat?

Hoe zit het met de andere twee?CU

"Veel gestelde vragen over Power Splitters & Dividers..."

http://www.weinschel.com/PDFILES/PowerS&DFAQ.pdf

Groeten,
IanP

Ik denk dat de macht en macht divider splitter zijn dezelfde

IanP wrote:

Hetzelfde als het maken van een T-of Pi verzwakker.
Bv Pi verzwakkers kan worden gebruikt voor hogere freqs, vanwege hun kleinere "lengte".

g579 wrote:

Hetzelfde als het maken van een T-of Pi verzwakker.

Bv Pi verzwakkers kan worden gebruikt voor hogere freqs, vanwege hun kleinere "lengte".

Hallo!

Thanks a lot!

Maar met een driehoekige configuratie krijg ik extra golfvorm dispersie, omdat de golf kan rijden op twee wegen: een weg direct boven een weerstand (50 Ohm), de andere over twee weerstanden in serie (2x 50 Ohm).

De totale inductiviteit is kleiner (2 / 3) dan dat van een enkele weerstand in een driehoekige configuratie.

Met een ster-configuratie zijn er altijd twee weerstanden in serie de golf moet reizen mee.Omdat het een enkel pad alleen is er geen golfvorm spreiding als gevolg van verschillende paden, maar de inductiviteit wordt verdubbeld (twee weerstanden in serie).

Is met een lager inductiviteit belangrijker dan het hebben van een pad?CUToegevoegd na 23 minuten:IanP wrote:

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back