Verschil van proces tussen FPGA ontwerp en ASIC design

R

richardyue

Guest
Hallo, Leden,
Wat zijn de verschillen van het proces tussen FPGA ontwerp en ASIC ontwerp?Ik weet dat het ontwerp proces voor FPGA, is het nuttig voor het ontwerp proces voor ASIC-ontwerp?

Hi!

Op mijn diepe inzicht FPGA zij deel uitmaakt van ASIC.

ASIC het is een veelheid van methoden voor het ontwerpen van geïntegreerde schakelingen.Circuits is de uitvoering van de bijzondere functie.

FPGA is geprogrammeerd circuits.

Hoewel de ontwikkeling van ASIC, FPGA kan worden gebruikt voor protoyping van de daadwerkelijke hardware.
In de ASIC standaard cellen worden gegeven en we hebben slechts RTL circuit.The beschrijving van de plaats en de route tool plaats deze cellen en geven de output als de lay-out van deze cellen te schrijven.
Terwijl FPGA bestaat uit LUT's die kunnen worden geconfigureerd door de bit file gegenereerd door de plaats en route tool.

Nu een dag we r gebruik FPGA als onderdeel van ASIC design.Majorly voor ontwerp vaidation.
Belangrijkste verschil tussen ASIC en FPGA, ASIC in elk ding is constarined veel (vooral de ruimte), maar in de FPGA plaatsing is niet zo veel beperkingen kent, en het hangt ook veel op de standaard blokken zoals muxes, etc.so we Canot optimaliseren timing op hogere frequenties over grenzen heen etc. Dit is anders met ASIC-synthese op wat we kunnen om groupig, Foutjes in het opheffen, retiming etc als voor onze requirments om onze doelen te bereiken.

Aangezien dergelijke beperkingen van invloed zijn op FPGA zullen we gebruiken voor functionele validering bij lage frequenties

in FPGA's, u hoeft alleen maar het aansluiten van de "reeds" beschikbare look up tafels
Het is dus vooral om de verbindingen tussen de blokken te realiseren van de functies u nodig

in de ASIC's, u zijn voor de standaard cellen U moet kiezen en de plaatsing en routering te maken tussen hen want ze zijn nog niet aanwezig is als in FPGA's, dus het is over plaatsing ervan en het aansluiten van hen ook

dat is ruwweg zeker om een eenvoudig idee te geven

groeten,
Salma:)

Salma Ali Bakr,
Bedankt voor uw bezorgdheid over mijn probleem.Wilt u zenden mij wat materiaal?Ik wil heel graag weten hoe deze twee IC-ontwerpen werken want ik wil een baan te vinden op dit gebied in de nabije toekomst.Mijn e-mail: yuejx211 (at) sohu.com.Nogmaals bedankt voor uw hulp.

hi richard,

Ik moet gewoon meer weten over je studie weten en wat je niveau aanwezig zijn en welk niveau u moet reac ...vertellen u de nuttige info direct:)

groeten,
Salma

Hallo, Salma Ali Bakr,
Ik ben momenteel het leren van het ontwerp van ASIC / FPGA.Ik heb een goed begrip van de fundamentele digitale logica circuit, zoals de fundamentele combinatorische en sequentiële schakelingen.Ik ben ook in staat om deze standaard poorten gebruiken om een ander iets groter standaard bouwstenen, bouwen zoals de volledige adder, dragen lookahead adder, multiplexer, comparator en ALU, de DataPath en de controle-eenheid, enz. Ik wil werken in de gebied van ASIC / FPGA ontwerp ingediend.Wilt u mij een aantal suggesties?Thanks in advance.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back