verschil tussen servomotor en 3-fase synchrone motor

R

Ring0

Guest
Ik heb zeer weinig ervaring met motoren nog, zodat de vraag kan dom lijken, maar ...

wat is het verschil tussen een servomotor en een gewone 3-fase synchrone motor?Ik bedoel, ik kan de controle van de laatste met behulp van een geschikte frequentie transformator en encoder als waren servo?En hoe zit het asynchrone motoren?

Hoi,

Ik denk dat wat een motor een servo is de manier waarop u de controle het (in een gesloten lus mode).Daarom driefasige synchrone en asynchrone motoren kan worden gebruikt als servo-motoren.De gebruikte methoden om deze twee soorten motoren controle verschillend zijn, vanwege het feit dat in synchrone machines het veld is constant (magneten) of onafhankelijk gecontroleerd.

Ring0 wrote:

Ik heb zeer weinig ervaring met motoren nog, zodat de vraag kan dom lijken, maar ...wat is het verschil tussen een servomotor en een gewone 3-fase synchrone motor?
Ik bedoel, ik kan de controle van de laatste met behulp van een geschikte frequentie transformator en encoder als waren servo?
En hoe zit het asynchrone motoren?

Bedankt sunderwood, was ik net te denken hetzelfde, maar ik had iemand nodig om het te bevestigen.

huh?

synchrone motoren zijn nauw lus ook.moet uw huidige InPhase met de back-EMF van de motor of het werkt niet!waar je niet de controle van de positie, de positie te regelen als je niet wilt - het is optioneel op synchrone motor.maar je zeker moet zich bewust zijn van de positie en ten minste traject dat signaal naar de roterende vector van je controller.direct gebruiken, of reguleren, in beide scenario's is er een noodzaak voor de positie van feedback (ten minste).

Ik denk dat het verschil marginaal is ...de stappenmotor is een standpunt gebaseerd controller.dat betekent dat het draait een bepaalde afstand en dan stopt op een bepaalde positie.dus nadruk (acduracy, herhaalbaarheid, enz.) wordt geplaatst op de positie van controle.deze motoren hebben meestal veel meer dan drie fasen, maar wat ..je repliceren dezelfde hardware X aantal keer voor hun rekening en dit in uw controle algoritme.

een synchrone motor is de nadruk op de productie van het koppel onder continue rotatie beweging.

de macht elektronica is hetzelfde, misschien alleen het aantal fasen is anders.controle algoritme heeft dezelfde topologie ook.bijvoorbeeld, is het volstrekt redelijk om de positie regelkring hebben op een synchrone motor te ..afhankelijk van de toepassing, indien zij dat niveau van nauwkeurigheid van de snelheid controle vereist.Ja, er is een regelkring voor snelheid te ..maar misschien moet u nog meer regelgeving, zodat u een positie lus.nu wat is het verschil betewen een hoge precisie synchrone motor en stepper motor?

Mr.Cool

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back