Verschil tussen LVTTL en LVCMOS ..?

G

giggs11

Guest
Hi all,

kan iemand alsjeblieft wijs mij het verschil tussen de LVTTL en LVCMOS IO norm.Die heeft een hoger risico van haar output gegevens worden vervalst ..?

Thanks in advance.

LVTTL moeten niveau complible met 5V TTL in vol / Voh en Vil / VIH, die is alleen geschikt wanneer het VCC is 3.3V.Als de VCC is lager, TLL niveaus zijn niet meer levensvatbaar is, dus zie je alleen LVCMOS dergelijke LVCMOS 2.5, 1.8, 1.5, ...enz.

Ze verschillen door hun ingangsspanning eis, en hun uitgangsspanning specificaties.

Echt TTL chips ook meer stroom dan CMOS, en kon rijden meer actueel zijn.Tegenwoordig zijn de meeste apparaten zijn CMOS, en veel van de CMOS kan meer stroom dan de oorspronkelijke CMOS-apparaten.Maar de spanning niveau dat een CMOS-TTL en de behoefte aan input verschillend zijn, en de spanning gegarandeerd output is ook anders, dus de TTL en CMOS 'compatibiliteit' nu reffer meestal aan die spanning.

Vergeet niet dat, zelfs indien een apparaat hebben TTL-compatibel IO, dit niet meen dat het TTL.Originele TTL waren gemaakt van bipolaire transistoren, waren er meer immuun voor ESD (statische ontlading) en had een pull-up op input, zodat je kan laten zweven de inbreng en de inbreng zou een logische 1.CMOS chips van vandaag, zelfs als TTL-compatibel IO, zijn gemaakt van MOSFET transistors, die moeten zorgen bij de behandeling niet te krijgen zapped door ESD (niet behandelen hen als u een risico van zappen ze met statisch), en je kunt niet Laat een input variabele (niet aangesloten).Onless u intern in staat stellen een pull-up, die meestal alleen van toepassing in een FPGA,
maar laat input variabele laat de input transistor in een onbekende toestand (kan willekeurig klep van een 0 naar een 1 of omgekeerd, meer actuele, zelfs trilling).Het verlaten van een input variabele kan leiden tot enkele headhache in debuggen.Ik herinner me die circuits, terug op school, waar ik kan zien een LED-of uitschakelen door gewoon vegen mijn hand in de buurt van de chip, zonder zelfs maar aan te raken op!

De LV-versies reffer op de levering en IO niveaus lager is dan het oorspronkelijke 5V.LVTTL is 3.3V.LVCMOS ook, maar kan zelfs nog lager (2.5V, 1.8V, ...).Een LVTTL kan rijden een originele TTL omdat de uitgangsspanning specificatie van een LVTTL binnen de TTL-reeks.De LVCMOS ook kunnen besturen van een TTL en LVTTL.Echter, de uitgangsspanning specificatie van een LVTTL niet compatibel is met ingang specificatie van een CMOS, kan het werk voor een aantal ontwerpen, en niet voor een ander, of zelfs werken op een dag, te stoppen met werken op andere dagen.

CMOS meer strikte eis, waar TTL is meer ontspannen.Oorspronkelijk echte TTL waren robuuster in signaal degradaties dan CMOS, want van de meer ontspannen input eis.

Worden strikt zeker, je moet kijken naar de AC kenmerk in de apparaten datasheets, voor de spanning en de actuele specificaties.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back