verschil tussen impulsen in DT en CT gevallen

P

purnapragna

Guest
hi i have a twijfel als
1) Is δ [n] afgeleid van δ (t).dat is, is een impuls DT gediscretiseerd versie van CT

impuls?en

2) Hoe u vertegenwoordigen δ [3n]?

thank u

Purna

(1).δ [n] is een gediscretiseerd versie van δ (t), die wordt gekenmerkt door een unieke (voor elke f (t))

∫ f (t) δ (t) = f (0).

Ook voor een digitaal signaal (f [n]), δ [n] is degene die maakt

Σf [n] δ [n] = f [0].

(2).Het enige wat u hoeft te doen is om na te gaan (voor elke (f [n])), wat is Σf [n] δ [3n]?We hebben

Σf [n] δ [3n] = f [0] = Σf [n] δ [n].

Daarom,

δ [3n] = δ [n].

mijn vraag is, dat is δ [n] afgeleid van δ (t)

sory voor en ook weer vragen u dan hoe u δ perceel [3n-6]?Is het δ [n-2]?

thanx

sri hari

Toen ik zei dat is een gediscretiseerd versie van δ (t), ik bedoel het is niet afkomstig is van δ (t).In plaats daarvan ontwikkelt het in parallel.Ze werken in totaal verschillende paradijzen, hoe konden ze worden afgeleid uit elkaar?

Ook vertelde ik u hoe te beslissen δ [3n].Het woks nieuws voor de twee functies, ook.

Hoi,
δ [n] is discreet tijdsdomein signaal als volgt gedefinieerd:
δ [n] = 1 n = 0
δ [n] = 0 voor alle n ≠ 0

δ (t) ct signaal als volgt gedefinieerd:
∫ (δ (t), - ∞, ∞) = 1;

De amplitude van δ (t) is niet gedefinieerd.Het gebied onder de curve is 1.
δ (t) (eenheid impuls) is een signaal met ∞ amplitude op tijdstip t = 0; het is amplitude is anders 0.
δ [n] (eenheid discrete impuls) is een signaal met een amplitude = 1 op het tijdstip t = 0.
het amplitude op alle n ≠ 0 is nul.

Het signaal δ (t) heet de Dirac-delta-functie terwijl δ [n] wordt genoemd als Kronecker delta's.

purnapragna wrote:

mijn vraag is, dat is δ [n] afgeleid van δ (t)sory voor en ook weer vragen u dan hoe u δ perceel [3n-6]?
Is het δ [n-2]?thanxsri hari

hoi

dat wil zeggen, kunnen we zeggen dat δ [3n-2] is dezelfde als δ [kN -2], waarbij k een geheel getal waarde?

thanx

Purna

purnapragna wrote:

hoidat wil zeggen, kunnen we zeggen dat δ [3n-2] is dezelfde als δ [kN -2], waarbij k een geheel getal waarde?thanxPurna

purnapragna wrote:

hoidat wil zeggen, kunnen we zeggen dat δ [3n-2] is dezelfde als δ [kN -2], waarbij k een geheel getal waarde?thanxPurna

Een ander verschil:
De discrete impuls kan fysiek worden uitgevoerd, terwijl de continue (Dirac delta functie) kan niet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back