verschil tussen de circuits

K

kiranswaps

Guest
hi vrienden
kan iemand mij uitleggen het verschil tussen de twee circuits zoals aangegeven in figuur 1 en figuur 2.

Thanks ..
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Eerste zou een niet-inverterende buffer, maar dat in-15V V lijkt op grote problemen.

Ten tweede heeft men dezelfde verdachte voeding verbinding, en nu ben je jammen 0.5V in de op-amp uitgang's pin.Grotere problemen.

De eerste foto is een spanning volgeling, of een niet-inverterende versterker van winst = 1.
Probleem met het tweede beeld is dat de uitgang is aangesloten op de ingang en aan inverteren ingang van de opamp.configuration.

Zoals het is, het in totaal verkeerde

configuratie.
Als je zou willen hebben inverterende buffer / versterker van de winst =- 1 moet je twee identieke weerstanden plaats, eerst tussen outpit van de opamp en de inverterende (-)-ingang, tweede betwenn Vin en de (-) ingang van de opamp. .

En op de top van dat V =- 15V ----> groot probleem

Bedankt vrienden voor de beantwoording.
over de omgekeerde polariteit van de voeding ---> Ik gebruik eigenlijk circuitmaker circuits te testen of u zorgvuldig kijken naar de opamp de positieve polariteit in neerwaartse positie (i acutally geroteerd de opamp gespiegeld).
Ik probeerde het circuit zoals in nieuwe figuur.het werkt prima (met een winst van 100).waarom zijn de weerstanden gebruikt in buffer stadium.Kunt u uitleggen de functie van deze twee weerstanden en hoe worden ze geven een winst van -1.

veel vragen !!!!!!!!Sorry, maar ik wil begrijpen op-amps.Ik ben een newbie.

hoop dat je het niet erg.Bedankt nogmaals.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Hier heb je op basics opamps:
http://www.national.com/onlineseminar/2003/opamps_basics/090303_Opamp_Trivia_Notes.pdf
Controleer de pagina's op inverterende circuit gesloten lus en anderen ..
Daar vindt u formule op de inverterende opamp kan krijgen; te maken -1, Rg = Rf (zie pagina 21) ..
In uw geval R4 = R3, dus winst is (-1), dan is R2 = 100R1, dus winst van de tweede fase is (-100).
Totaal = (-1) * (-100) = 100

Succes

Ik denk dat u moet een aantal fundamentele elektronische schakelingen boeken lezen, wanneer u wilt leren over OP AMP.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back