Verschil in S11 paramter tussen hfss en momentum

A

alffnot

Guest
Ik heb geprobeerd om te vergelijken momentum simulatie hfss simulaties.Ik gebruik een directionele koppeling, en wanneer ik te simuleren met behulp van beide programma's krijg ik alle S-params om zeer nauw, maar S11 is zeer verschillend.Ik bevestig de plot, stippellijnen zijn de hfss params, en vaste lijnen zijn momentum (negeren van de kleuren, ze hebben geschroefd in matlab).ik echt niet kunnen achterhalen waarom de S11 param is zoveel anders.Ik heb geprobeerd zo veel verschillende maaswijdte en
de andere poort maten in hfss en ik niet kan krijgen om te veel.

lay-out is gewoon 2 parallelle microstrips, met een afstand van 1,5
mm op substraat van 1mm hoogte, dieletric const = 4.5, strips zijn 1.81mm elk.Ik vraag mij af of ik moet je erop 90degrees uit elk ustrip Dus als ik het instellen van de havens worden ze ver uit elkaar, maar ik heb geen zin om dit te doen, tenzij ik moest omdat ik niet wilde iets toevoegen meer in het circuit dat ik niet aan, ik was gewoon proberen te houden het simpel

net gefrustreerd afvragen of er iemand is anyideas waarom is dit zo.bedankt voor de hulp
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

In HFSS simulatie,
stelt u een golf-poort aan elk spoor?Als dat soort, de grootte van golf haven te klein is, die het gevolg kan zijn het slechte resultaat voor S11 parameter.Ik adviseer u een golf haven tot en met 2 sporen en toewijzen 2 terminals, toewijzen integratie lijn dienovereenkomstig.Laat me weten wat de resultaten.

Met vriendelijke groet,

Ik heb 1 terminal haven met 2 lijnen, en de gedachte kwam om rekening mee dat het te klein was zodat ik steeg de omvang totdat het was enorm en er geen verschil.maar ik heb gemerkt dat wanneer ik kijk naar de impedantie het begint bij 48 Ohm en gaat tot ongeveer 55, misschien momentum en hfss kan worden om verschillende impedanties en mogelijk dat de oorzaak is van het verschil;

Hoe kan een S-parameter worden veel verschillende terwijl de anderen in de buurt liggen?
Hoe zit het met de instandhouding wet?

Probeer het aanpassen van uw golf haven definities .. en het verminderen van de lengte van uw hoede traceren

Bereken de energiebalans van beide S-parameter geeft om te zien wie er liegt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back