verre veld door HFSS

L

lak30

Guest
Kunt u mij vertellen hoe ik kan exporteren verre veld op rechthoekig plan gelegen op z = 1m uit een hoorn antenne.
groeten.

hoi.
U moet weten dat de afmetingen van gesimuleerde straling vak moet groter zijn dan de afmetingen van uw antenne om 3 of meer.

sorry to disagree, a_aziz

de afmetingen van straling vak mag niet groter zijn dan de afmetingen van de antenne om 3 of meer per se.In dit geval kunt u stellen een straling doos met alleen een meter hoogte en bereken E & H veld op de top van het vliegtuig.

sorry to disagree, aboozar.hamidipoor ...

Het formaat is straling vak hoe groter, hoe beter,
zolang u beschikt over de nodige computing resource te handelen.

1meter van de antenne kan niet worden ver engough zodanig dat het gebied kan worden beschouwd als "Far Field".

meestal
is de straling vak verwijst naar de plaats waar straling grens wordt toegepast.De straling grens kunnen worden kunstmatige en / of zelfs niet-fysieke (bijvoorbeeld dicht bij de PML).Dus dient men rekening te houden dat het veld berekend op het oppervlak van straling vak misschien niet de fysieke terrein (zoals uitgestraald door de antenne).

Ik ben het eens met a_aziz en loucy.Het simuleren van een halve golf dipool in hfss is gebleken dat een straling grens afstand van de structuur heeft aanzienlijke invloed op de dipool impedantie, maar niet zozeer op straling patroon.Hoe dan ook, put your rad.grens zoveel mogelijk (2 lambda) om goede resultaten op beide ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back