[Verplaatst] RCD en MCB vragen

N

neko_whisker

Guest
Hallo, Is dat juist, dat er twee soorten van bescherming in de elektrische elke consument eenheid? RCD en MCD? Ik was gevraagd om te helpen de verwende stopcontact te vervangen thuis mijn goede vriend in de nacht. Na controle met MCB en stopcontact, ik uitgeschakeld MCB die is verbonden met dat verwende stopcontact. Waarom heeft RCD trip terwijl ik het vervangen van de uitlaat? Ik wist op de uitlaat throughtout de blackout te vervangen in de nacht met zaklamp. Uw hulp zal worden gewaardeerd Clement

sorry voor mijn slechte Engels. zei je over stroomonderbreker het type aardlekschakelaars (RCD), als we lekkage in het elektrische netwerk, dan RCD kan breken elektriciteit. ik denk dat draad of het apparaat misschien een beetje lek naar aarde (thuis-structuur) hebben in de tijd van de vervanging.

Nee, ze zijn verschillend voor elk doel. Ze zijn samengebracht in dezelfde eenheid. Ik dacht dat met MCB uit, zou voldoende zijn en veilig te stopcontact te vervangen. De Live draad mag niet worden levend met MCB uit. Doet kortsluiting neutraal en aarde draad veroorzaken RCD struikelen? Goedertieren

Hoe komt het dat er geen reacties? Ben ik op de verkeerde plaats? Ik dacht dat alles niet zo dicht bij de elektronica zou worden beschouwd als off topic. Oh kom op ..... als je weet dat het snelle antwoord maar niet geven, zal ik de volgende dag dood! Goedertieren

[URL = "http://en.wikipedia.org/wiki/Residual-current_device"] RCD [/URL] [URL = "http://en.wikipedia.org/wiki/Circuit_breaker"] MCB [/URL] Het hangt af van wanneer het MCB is enkele of dubbele paal. Als het enkelpolige dan zal het alleen maar uit te zetten de live. Dat kan riskant zijn als je niet zeker weet dat leven en neutraal zijn de juiste wijze. Neutraal en aarde zijn niet noodzakelijkerwijs op hetzelfde potentieel - kun je een paar volt verschil te krijgen. De RCD detecteert een verschil in leven en neutrale stromingen. De kleine spanning op neutraal zal leiden tot een stroom als u het aanraakt. Dat de huidige zal niet gepaard gaan met hetzelfde bedrag in leven zodat het tocht. Ik ben verhuisd deze draad naar een meer geschikte forum. "Off Topic" chat is voor besprekingen niet over elektronica zoals "Welke mobiele telefoon gebruik je?", "Wat is je favoriete film? ' etc. Mensen die hier zijn om elektronisch vragen te beantwoorden niet normaal kijken. Keith.

Dankzij Keith, Phew ... Mijn benen zijn nog steeds springlevend in leven Clement

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Bericht toegevoegd om 16:13 ---------- Vorige post was op 16 : 05 ---------- </span></span>
Hoi Keith, dus betekent dat elke keer, ik eventuele wijzigingen in elektrische netwerk te maken, ik moet instellen RCD uit? Goedertieren

Ja, als het ATO's zijn slechts enkele paal. Als je kijkt naar het onderdeelnummer van het MCB dan moet je in staat om te controleren of het een enkele of dubbele pole, maar in geval van twijfel, het hele paneel te doden in plaats van jezelf. In mijn huis heb ik deze maar ze zijn slechts enkele paal. Keith.

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Bericht toegevoegd om 09:22 ---------- Vorige post was op 09:19 --- -------</span></span>
By the way, de dubbele pole die "look" dubbele pole: [URL = "http://uk.farnell.com/merlin-gerin/c60hd206/mcb -6a-2pole-type-d/dp/1421170 "] dubbelpolig [/URL]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back