Vermogen berekening in DC

S

seyyah

Guest
Met een pure spanning en stroom het is gemakkelijk te berekenen macht. In AC we ook kunnen berekenen actief, reactief vermogen enz. Maar hoe zit het met DC signalen die niet zuiver zijn? Bijvoorbeeld een gelijkgerichte sinus golf met een dc offset? Welke weg moeten we volgen om de macht te berekenen in dit soort signalen? Net als bij AC? Doe stroom en spanning vertraging of leidt in dit soort DC? Heeft fasehoek bestaan? Geef me de nodige informatie om mijn kennis te voltooien. Dank u.

Hi. Vermogensdichtheid op een tijdstip wordt gegeven door P = I * V, onafhankelijk van AC of DC. Als u de vermogensdichtheid integreren over een interval van tijd, kun je de energie besteed over het interval van tijd. Het gemiddelde vermogen wordt verkregen door de energie die door het tijdsinterval. U kunt deze procedure op elk moment van signalen, bijv., AC of DC, met of zonder vertraging, signalen van willekeurige vorm.

U kunt het berekenen van de effectieve spanning en stroom en bereken het gemiddelde vermogen met behulp van Vrms * Irms. Of je zou kunnen verminderen het signaal om de Fourier componenten en berekenen vervolgens de macht.

Wat ik echt proberen te leren is, doen reactief, actief vermogen toe te passen in deze toestand? Omdat ik proberen om de weerstand van een circuit te berekenen. Ik heb de informatie van stroom en spanning en zo de macht. Als er relaties tussen impedanties, zoals in de AC-circuit dan zal ik eenvoudig uitrekenen van de weerstand. Dus probeer ik de relatie tussen de termen die mij kan helpen de weerstand te berekenen vast te stellen.

[Quote = seyyah] Wat ik echt proberen te leren is, doen reactief, actief vermogen toe te passen in deze toestand? Omdat ik proberen om de weerstand van een circuit te berekenen. Ik heb de informatie van stroom en spanning en zo de macht. Als er relaties tussen impedanties, zoals in de AC-circuit dan zal ik eenvoudig uitrekenen van de weerstand. Dus ik probeer de relatie tussen de termen die mij kan helpen de weerstand te berekenen vast te stellen. [/Quote] Nou in een dergelijk geval moet u de Fourier-componenten van het signaal te berekenen. Bijvoorbeeld in een spoel I = 1 / L (∫ VDT). Dus als V heeft componenten van frequenties W1 en W2 dan kan je breken de VI relatie in I = 1 / L (A1 ∫ sin (W1) dt + a2 ∫ sin (w2) dt) Dus je kunt analyseren het circuit afzonderlijk voor elk van de frequenties. Vergeet niet dat uw reactanties zal verschillend zijn voor elk van deze onderdelen, de frequentie (jw1) L-en (jw2) L respectievelijk .. Voeg vervolgens de stromingen die je kunt krijgen van elk van deze afzonderlijke compnents.

[Quote = usernam] Nou in een dergelijk geval moet u de Fourier-componenten van het signaal te berekenen. Bijvoorbeeld in een spoel I = 1 / L (∫ VDT). Dus als V heeft componenten van frequenties W1 en W2 dan kan je breken de VI relatie in I = 1 / L (A1 ∫ sin (W1) dt + a2 ∫ sin (w2) dt) Dus je kunt analyseren het circuit afzonderlijk voor elk van de frequenties. Vergeet niet dat uw reactanties zal verschillend zijn voor elk van deze onderdelen, de frequentie (jw1) L-en (jw2) L respectievelijk .. Voeg vervolgens de stromingen die je kunt krijgen van elk van deze afzonderlijke compnents. [/Quote] Sorry maar ik kon niet begrijpen hoe kan ik de weerstand te berekenen (R)? Ik ben vergeten te vermelden, ik weet ook L.

[Quote = seyyah] [quote = usernam] Nou in een dergelijk geval moet u de Fourier-componenten van het signaal te berekenen. Bijvoorbeeld in een spoel I = 1 / L (∫ VDT). Dus als V heeft componenten van frequenties W1 en W2 dan kan je breken de VI relatie in I = 1 / L (A1 ∫ sin (W1) dt + a2 ∫ sin (w2) dt) Dus je kunt analyseren het circuit afzonderlijk voor elk van de frequenties. Vergeet niet dat uw reactanties zal verschillend zijn voor elk van deze onderdelen, de frequentie (jw1) L-en (jw2) L respectievelijk .. Voeg vervolgens de stromingen die je kunt krijgen van elk van deze afzonderlijke compnents. [/Quote] Sorry maar ik kon niet begrijpen hoe kan ik de weerstand te berekenen (R)? Ik ben vergeten te vermelden, ik weet ook L. [/quote] Precies wat weet je? Kent u de spanning over de weerstand en de stroom door het? Als dat zo is de wet van Ohm en dus R = V / I geldt nog steeds.

Hi een manier om de weerstand te berekenen is het meten van de REAL (actief) vermogen en de RMS stroom door de belasting. dan hebben we: R = P / I ². R = Resistance Load (Load wordt aangenomen dat gemodelleerd zo'n weerstand serie met een inductie). P = REAL (actief) verbruikt in te laden. I = RMS waarde van de stroom. V = RMS waarde van de spanning. Merk op dat de echte macht verbruikt in belasting NIET gelijk is V × I. moet u een watt-meter of maak een naar de echte kracht te meten.

Ok. Ik weet niet echt vermogen (P). En ik kan niet meten of berekenen. Ik weet alleen dat de spanning over de LR circuit. Ik weet dat de stroom die door het circuit. Ik kan berekenen RMS-waarden. Als ik Irms en Vrms vermenigvuldigen dan krijg ik schijnbaar vermogen, dat niet me helpen om R. vind ik weet dat de frequentie van de spanning en stroom (of huidige rimpel). Spanning is verholpen sinusgolf (maar het heeft harmonische componenten ook te danken aan PWM) en ik weet dat de frequentie van de grondtoon. Maar de huidige is niet bekend aangezien L is variabel. Het kan sinus worden verholpen, kan het zijn dc component enz. Dus wat zijn mijn keuzes om de weerstand te berekenen? 1) Bereken dan echte macht trek R uit, maar hoe? 2) Zoek de spanning druppels op de L en trek vervolgens de spanning druppels op de R vindt R. Maar hoe? Hoe kan ik berekenen spanningsverlies op de L? Door dit? VL = L (di1/dt) + L (di2/dt) ... Hoe kan ik weten welke harmonischen zijn opgenomen? Lijkt ook niet praktisch. Kan ik ben in de war en kan niet zien van de punt.

Hoe kan ik weten welke harmonischen zijn opgenomen?
In feite zijn alle harmonischen zijn inbegrepen. De stroom zal hebben dezelfde harmonischen als de voltage.If je af te breken van de ingangsspanning in zijn Fourier componenten (harmonischen) voor elke harmonische kunt u de gebruikelijke circuit analyse toe te passen in het frequentiedomein. In feite is in jouw geval is het genoeg als je weet dat de spanning en de stroom amplitude van dezelfde harmonische (zelfs dc). En als je de huidige te vinden voor elke harmonische frequentie, kunt u de totale stroom vinden door het optellen. Het hangt allemaal af van de superpositie principe, volgens welke je kunt denken dat telkens slechts een spanning harmonische is de bron en alle andere harmonische bronnen zijn kortsluitingen (dode) en analyseren van het circuit alsof alleen deze harmonische bestaan. En op het einde u een samenvatting van de resultaten.

Ik denk dat je moet proberen om echte macht te krijgen. uit te leggen uw circuit meer om een manier om de echte macht measyre te vinden.

Zoals ik al zei, is het circuit een eenvoudige LR circuit. Hoe zal ik het verkrijgen van de werkelijke macht? Ik denk dat ik moet gaan op dit punt.

Als voor een frequentie n * wo de echte macht is P (n) dan de totale werkelijke kracht is de som van alle P (n) s van DC tot oneindig. Ik weet niet of een wattmeter zou de totale werkelijke macht te tonen. Maar als je de waarde van de stroom en de spanning en je kan een Fourier-analyse uit te voeren, dring ik erop aan dat je de R vinden door het analyseren van het circuit slechts een bepaald frequentie-w1 = k * W0. De eenvoudigste zou zijn om de dc componenten van de stroom en spanning te meten en ze te verdelen!

ik denk dat je niet in staat zal zijn om R te vinden, met behulp van deze schakeling, behalve dat je echte gedissipeerd vermogen in de belasting.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back