A
ajg04
Guest
Hallo Ik moet de hele band verschuiving in de baseband. Om dit te doen, we vermenigvuldigen met e ^ 2 * pi * f (c). Kunt u me laten zien hoe dit te implementeren in VHDL en Verilog?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het is een enigszins abstract manier om een demodulator beschrijven. Maar ik heb niet zie hier een contant waarde. De frequentie verschuiving wordt uitgevoerd door vermenigvuldiging van het ingangssignaal met een drager. Meestal u wilt verwerken slechts een zijband, je moet kwadratuur demodulatie, waarbij 90 ° fase verschuiving van input-en carrier-signaal uit te voeren. Raadpleeg een digitale communicatie tekstboek.Om dit te doen, we vermenigvuldigen met e ^ 2 * pi * f (c)
Het is een enigszins abstract manier om een demodulator beschrijven. Maar ik heb niet zie hier een contant waarde. De frequentie verschuiving wordt uitgevoerd door vermenigvuldiging van het ingangssignaal met een drager. Meestal u wilt verwerken slechts een zijband, heb je uitvoert kwadratuur demodulatie, waarbij 90 ° fase verschuiving van input-en carrier-signaal. Raadpleeg een digitale communicatie tekstboek. [/Quote] Ik bedoelde met constante waarde dat f (c) niet variabel is en hoeft niet te worden software defined.Also, mijn signaal is complex, dus ik cant proces alleen een zijband. Zo te herformuleren, ik heb een complex signaal op doorlaatband en ik nodig om het te verschuiven naar baseband.I am vragen over aanwijzingen om dat te doen in VHDL. Als het niet uitvoerbaar, dan zou een ander alternatief is het gebruik undersampling bij de A / D en zorg ervoor dat het ingangssignaal is verschoven naar baseband te maken.Om dit te doen, we vermenigvuldigen met e ^ 2 * pi * f (c)
Dus ik kan de directe vermenigvuldiging niet doen door e ^ 2 * pi * f? Ik denk dat NCO maakt gebruik van sinus / cosinus tafels .. Is er enige beschikbare NCO code die dit implementeert? Bovendien is er beperkingen aan het aantal kanalen? Bedankt voor ur snelle antwoorden!
Nee, dat kan niet. De uitdrukking is niet anders dan een korte vorm voor een complexe sinus signaal. Als ik het goed herinner, NCO codes zijn geplaatst voor op edaboard, ook FPGA verkopers een IP voor.Dus ik kan de directe vermenigvuldiging niet doen door e ^ 2 * pi * f?