Vermenigvuldig en shift door constante waarde

A

ajg04

Guest
Hallo Ik moet de hele band verschuiving in de baseband. Om dit te doen, we vermenigvuldigen met e ^ 2 * pi * f (c). Kunt u me laten zien hoe dit te implementeren in VHDL en Verilog?

Im raden u van plan bent over het gebruik van floating point? Als u bent, moet u IP-blokken die door een 3e partij (Xilinx en Quartus bieden beide floating point IP) te gebruiken. Floating point is niet eenvoudig te implementeren in de FPGA's.

Om dit te doen, we vermenigvuldigen met e ^ 2 * pi * f (c)
Het is een enigszins abstract manier om een demodulator beschrijven. Maar ik heb niet zie hier een contant waarde. De frequentie verschuiving wordt uitgevoerd door vermenigvuldiging van het ingangssignaal met een drager. Meestal u wilt verwerken slechts een zijband, je moet kwadratuur demodulatie, waarbij 90 ° fase verschuiving van input-en carrier-signaal uit te voeren. Raadpleeg een digitale communicatie tekstboek.

[Quote = FVM]
Om dit te doen, we vermenigvuldigen met e ^ 2 * pi * f (c)
Het is een enigszins abstract manier om een demodulator beschrijven. Maar ik heb niet zie hier een contant waarde. De frequentie verschuiving wordt uitgevoerd door vermenigvuldiging van het ingangssignaal met een drager. Meestal u wilt verwerken slechts een zijband, heb je uitvoert kwadratuur demodulatie, waarbij 90 ° fase verschuiving van input-en carrier-signaal. Raadpleeg een digitale communicatie tekstboek. [/Quote] Ik bedoelde met constante waarde dat f (c) niet variabel is en hoeft niet te worden software defined.Also, mijn signaal is complex, dus ik cant proces alleen een zijband. Zo te herformuleren, ik heb een complex signaal op doorlaatband en ik nodig om het te verschuiven naar baseband.I am vragen over aanwijzingen om dat te doen in VHDL. Als het niet uitvoerbaar, dan zou een ander alternatief is het gebruik undersampling bij de A / D en zorg ervoor dat het ingangssignaal is verschoven naar baseband te maken.

Fijn, als het complex (respectievelijk aanwezig als I / Q-signaal), hoeft u niet nodig om de uit te voeren van de Hilbert transformatie (90 ° shift) voor de doorlaatband signaal. U moet een "complexe" carrier, typisch door een onderofficier genereren en moet een complexe vermenigvuldiging uit te voeren. Zoals u al zei, sampling van het ingangssignaal op de draaggolffrequentie is een manier om de vermenigvuldiging te vermijden. Zoals je bent blijkbaar bekend bij de techniek, ik vraag me af wat je eigenlijk vraagt.

Dus ik kan de directe vermenigvuldiging niet doen door e ^ 2 * pi * f? Ik denk dat NCO maakt gebruik van sinus / cosinus tafels .. Is er enige beschikbare NCO code die dit implementeert? Bovendien is er beperkingen aan het aantal kanalen? Bedankt voor ur snelle antwoorden!

Dus ik kan de directe vermenigvuldiging niet doen door e ^ 2 * pi * f?
Nee, dat kan niet. De uitdrukking is niet anders dan een korte vorm voor een complexe sinus signaal. Als ik het goed herinner, NCO codes zijn geplaatst voor op edaboard, ook FPGA verkopers een IP voor.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back