(verkeerde sub-forum?) Probleem met pek schuifbalk op DJ draaitafel

P

postfuture

Guest
Ik was niet zeker waar dit te plaatsen.Ik dacht dat dit deel zou moeten werken.

Ik heb twee Numark TT500 draaitafels.Ze hebben elk een slider die de toonhoogte controles (snelheid van de motor draait de schaal dat het vinyl zit op).Het probleem is dat 0% pek vervorming wordt verondersteld in de dode midden van de schuif, maar 0% is op de bodem van de schuif, niet in het midden.Met andere woorden, de nul is uitgeschakeld centrum.(Ik kan vertellen waar de nul is gebaseerd op het geluid, en een LED licht op me te vertellen wanneer ik op 0)

Ik nam de schuif van de draaitafel en gemeten twee punten op de bodem van een printplaat die aan de vergadering, die schuif ik denk dat leiden tot de potentiometer de schuifregelaar gebruikt.De weerstand metingen zijn als volgt:
~ 1kOhm schuifregelaar helemaal naar boven
~ 5kohm slider gecentreerd
~ 10kOhm schuifregelaar helemaal naar beneden

Deze lijken over het recht, rekening houdend met haar een lineaire pot.

Wat ik vraag is hulp voor het diagnosticeren en hopelijk tot vaststelling van dit probleem met mijn off-center nullen.Het slechte pitch sliders zijn rendering mijn draaitafels onbruikbaar.Ik zou om vervangende schuifknop samenstellingen maar Numark is op backorder voor hen sinds ongeveer januari van dit jaar, dus het lijkt Ik ben van geluk daar.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back