verhoogd cosinus filter

H

HK

Guest
hi, kan ik weet is dat ik moet moduleren een puls Manchester gecodeerd met behulp van ASK, PSK of FSK voor de gerezen cosinus filter? zodat ik kan je een andere soort als sinus output? dank voor alle adviezen.

De verhoogde cosinus filter is een matched filter voor rechthoekige pulsen.Dit betekent dat het maximaliseert de signaal
/ ruis-verhouding in het midden van de pols.

Deze vorm moet worden verdeeld tussen de zender en ontvanger.Deze splitsing maakt vierkantswortel opgeworpen cosinus filters aan elk uiteinde.

Een rechthoekige puls heeft een zeer hoge bandbreedte (infinte in thoery), als gevolg van de 0-time teken veranderingen in de golfvorm.Als we de pols om meteen te gebruiken moduleren sinusgolf een drager, de veranderingen in de sinus zal zeer abrupt te zijn, dwz, de bandbreedte van de vervoerder zal ook zeer hoog zijn.De meeste kanalen hebben beperkte bandbreedte en dus zullen ze sterk verzachten / verstoren de draaggolf.Zo is het zeer wenselijk om de vervoerder bezetten de minst mogelijke bandbreedte voor een bepaalde data rate.Met andere woorden, zij eisen een kanaal van oneindige bandbreedte van een dergelijke golfvorm dragen zonder vervorming.

Uiteraard vermindering van vervorming kan worden bereikt als de modulerende signaal neemt minder bandbreedte.Dit zou betekenen dat de pulsen zou moeten krijgen echter langer en langer, dont willen we de datasnelheid verlaagt.Dus de vraag komt hierop neer: ik wil overbrengen op x symbolen per seconde, wat is de minimale bandbreedte die ik kan innemen?Het blijkt de helft van het symbool tarief (x / 2 Hz).(Nyquist theorema).Dus de volgende vraag is welke golfvorm geeft me dat bandbreedte voor het overbrengen x bps?Aangezien we nodig hebben, in dit geval, striclty beperkt BW, de pols moet worden oneindige duur en dus niet haalbaar.De verhoogde cosinus golf is in de praktijk het dichtst gesneden om deze reqiurement.Ook op grond van haar waarde nul op het hoogtepunt van de aangrenzende symbolen, zodat ook onder het symbool interferene wordt tot een minimum beperkt.
-b

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back