verdeling spanning vs voedingsspanning

C

Cluny

Guest
Hallo iedereen

Ik wil graag met mijn (eerste) eindversterker.de bipolartransistor Ik gebruik voor een uitsplitsing spanning Vceo = 2.2V en mijn supervisor vertelde mijn dat ik 3.3V voedingsspanning gebruiken.Dus mijn vraag is ...is het echt mogelijk om deze configuratie te gebruiken?Ik bedoel je misschien ook aan te nemen dat er een voltageswing tot 6.6V (theorie).

Verder heb ik een paar simpele dc-analyse en behaalde een transfercharacteristic IC (VBE), dat ziet er niet graag ~ I = exp (VBE).In de drempel-regio (~ 0.8V) is er een ongewenste negatieve currentpeak.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met enkele tips.

Wat is de BVces?Wat precies bedoel je met "power versterker"?

Het spijt me over de confussion.Eindversterker betekent alleen dat ik een eenvoudige gemeenschappelijke emitter topologie ik gebruik voor het maken van een eindversterker.- Mijn probleem lijkt te zijn dat ik niet kan omgaan met deze andere verdeling spanningen.Vceo = 2.2VVcbo = 7.7V (vergelijkbaar met Vces??)VEBO = 3.0VEigenlijk Ik begrijp dat de absolut collector-emitter verdeling spanning hangt af van de effectieve weerstand gezien door de basis.Bijvoorbeeld: Als ik een actuele bron voor vertekenende de basis hebt, is het Vceo lijkt de realistische waarde voor de collector-emitter-indeling, omdat een stroombron heeft een hoge output impedantie (base open kortgesloten).
Dus misschien moet ik nog een kleine weerstand gezien door de basis naar een hoger CE-verdeling spanning krijgen (~ Vcbo) omdat ik een voedingsspanning van VCC = 3.3V (VCEbias = 3.3V, VCEmax ~ = 5.8V).

Dus mijn conclusie is dat het mogelijk is om de transistor te gebruiken (afhankelijk van de bias circuit) maar ik ben niet volledig zeker.

Cluny

Cascode?

2V BVceo is verdomd wimpy.Moet een hoge Zoot SiGe of
sump'n.

Misschien wilt u gewoon om ervoor te zorgen dat de basis impedantie
voldoende laag, en duw hem naar BVces.Maar dit is
waarschijnlijk buiten de betrouwbaarheid van beoordelingen en als u gegevens
te gaan, het beste worden er zeker van dat betrekking heeft op hoge temperatuur (slechter) en
proces uitschieters.We gebruikten om de BVceo respect als de
"geen zorgen" te beperken en zeer zelden probeerde te duwen, in de
high-rel business.Als het gewoon moet duren tot het lab rang
komt terug, dan je misschien gewoon voor gaan.

Maar ik denk dat je moet kijken naar cascode topologieën.Gewoon
maken dat je echt Zbase is erg laag op de bovenste
apparaat omdat het quasi-inductieve zal handelen, indien niet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back